خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یارانه با داشتن خانه قطع نمی‌شود / بسته شدن IPهای خارجی

معاون برنامه‌ریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه دولت تصمیمی برای حذف یارانه مالکان مسکن ندارد، گفت درباره قطع یارانه ایرانی‌های مقیم خارج تصمیمی گرفته نشده و نیز 20 هزار روستای صعب العبور برای ثبت نام شناسایی شده است.
به گزارش انصاف نیوز، مهدی فغانی در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه سرپرستان خانوار چگونه در سامانه رفاهی قابل تغییر است، اظهار داشت: در این مرحله که ثبت‌نام آن از امروز شروع شده است فقط افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند که یارانه اسفندماه را با عنوان سرپرست دریافت کرده باشند. افرادی که در گذشته به هر علتی یارانه نگرفتند و نخواستند در این مرحله نیز نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.
وی افزود: یعنی افرادی که تاکنون نیازی به آن نداشتند و در این دوره هم نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.
معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه تا 31 فروردین امکان ثبت‌نام متقاضیان وجود دارد، اظهار داشت: افرادی که سرپرست خانوار باشند می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند و البته تغییر بعد خانوار و ایجاد سرپرست جدید در سامانه امکان‌پذیر نیست و 4 تغییر (طلاق، تولد، فوت و ازدواج) اکنون انجام نمی‌‌شود و افراد باید طبق گذشته اگر یارانه دریافت می‌کردند، بر اساس زیرمجموعه خود ثبت‌نام کنند.
وی در مورد افرادی که فوت کرده و اطلاعاتشان در سامانه وجود دارد و یا تغییر آن برای دریافت یارانه، تصریح کرد: مرکز آمار ایران آخرین اطلاعات ویرایش شده را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها گذاشته و اگر اطلاعات این افراد ثبت‌شده باشد، قاعدتا در سامانه رفاهی موجود است.
فغانی تاکید کرد: اگر تغییرات در فروردین ماه سال جاری رخ داده باشد، هنوز در سامانه اعمال نشده است.
به گفته معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تغییرات جدید برای سرپرستان و ایجاد سرپرست جدید پس از ثبت‌نام مرحله اول از سوی این سازمان اطلاع‌رسانی خواهد شد و افراد در حال حاضر می‌توانند با همان سرپرست قبلی ثبت‌نام خود را انجام دهند.
وی در پاسخ به این سوال که متقاضیانی که مالکیت مسکن دارند، آیا از دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد، بیان داشت: دولت در مرحله اول مبنای هیچ گونه حذفی را ندارد و با خود‌ اظهاری اطلاعات آنها ثبت می‌شود و می‌توانند یارانه دریافت کنند و کسانی نیز که ثبت نام نکنند به منزله انصراف تلقی می‌شوند.
فغانی یادآور شد: درخواست از مردم این است که همان گونه که در سالهای اوایل انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دیگر مقاطع ایثار کردند، اکنون نیز اگر احساس کردند که نیازمند دریافت یارانه نیستند، به دولت اجازه دهند تا منابع یارانه نقدی را در دیگر بخش‌ها مانند سلامت و درمان، تولید و بهبود فضای کسب و کار و حمل و نقل عمومی هزینه کند.
وی تاکید کرد: مردم به مسئولان اعتماد دارند و دولت نیز این اطمینان خاطر را به مردم برای انجام وعده‌ها می‌دهد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق آخرین یارانه پرداختی 22 اسفند سال 92 تعداد 23 میلیون نفر سرپرست خانوار یارانه دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: اگر کسی مالک خانه باشد، در این مرحله حذف نخواهد شد و دولت برای اینکه آمار و اطلاعات خود را کامل کند دو موضوع درآمد خانوار و مالکیت منزل را در نظر گرفته، اما ارزیابی و راستی‌آزمایی بر اساس 43 پایگاه اطلاعاتی خواهد بود که در زمان خود انجام می‌شود.
وی ادامه داد: به موجب قانون نیز سازمان این اختیار را دارد که هر موقع از متقاضیان خواست، مدارک اطلاعات درج شده را مطالبه کند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که سقف درآمدی برای یارانه‌بگیران چه زمانی انجام خواهد شد و به چه میزان خواهد بود، تصریح کرد: هنوز روی پیش‌بینی درآمد‌ها و اینکه متقاضیان به چه میزان خواهد بود، ارزیابی‌ صورت نگرفته است.
فغانی در خصوص اینکه افراد ایرانی مقیم خارج نیز می‌توانند در سامانه رفاهی ثبت‌نام کنند اظهار داشت: تمامی vpn ها بسته شده و فقط IP های داخلی می‌توانند وارد سایت رفاهی شوند و اگر اطلاعات این افراد از طریق آشنایان آنها در داخل انجام شود، منعی وجود ندارد، در غیر این صورت اگر بخواهند از خارج از کشور ثبت‌نام کنند، نمی‌توانند وارد سایت شوند.
وی تاکید کرد: دولت برای اینکه ایرانی‌های مقیم خارج امکان ثبت‌نام در مرحله جدید را دارند یا خیر تصمیم جداگانه‌ای نگرفته است و هر کس در گذشته این یارانه‌ را می‌گرفته می‌تواند، اکنون ثبت‌نام کند.
معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد وضعیت ثبت‌نام روستائیان و عشایر گفت: برای این موضوع چندین مرکز در نظر گرفته شده است که از جمله آن کمیته امداد، بهزیستی، پیشخوان دولت، پلیس + 10، پست‌بانک و ICT روستایی هستند.
این مقام مسئول افزود: 20 هزار روستای صعب‌العبور که فاقد امکان ارتباطی هستند شناسایی شده و قراردادی با شرکت پست نهایی شده تا نفرات سیار به روستاها اعزام و از طریق ثبت دستی اطلاعات افراد آن را از طریق درگاه‌های نهادهای ذکر شده ثبت نهایی و اینترنتی کنند.
فغانی در خصوص ثبت نام نیروهای مسلح گفت:‌ افرادی که در گذشته به صورت عادی ثبت نام کردند اکنون نیز اگر متقاضی باشند، می‌توانند ثبت نام کنند و در غیر این صورت باید با مراجعه به یگان خود متقاضی یارانه نقدی شوند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا