خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاعی از لایحه‌ی نظام رسانه‌ای

سیدمهدی طباطبایی مدیر ماهنامه‌ی «نسیم بیداری» در یادداشتی درباره‌ی لایحه‌ی سازمان نظام رسانه‌ای نوشت:

امروز با موج سنگین مخالفت برخی رسانه‌ها با لایحه سازمان نظام رسانه‌ای مواجه شدم. متعجب شدم که چرا اختلاف نظرهای فردی و شخصی باید مستمسکی شود برای مقابله با لایحه‌ای که بسیاری از مشکلات دیرینه‌ی رسانه‌ها را می‌تواند رفع و رجوع کند.

اصلاً معتقد نیستم لایحه‌ی تنظیم شده بی عیب و نقص است و حتماً می‌توان پیشنهادات اصلاحی بر آن وارد دانست؛ اما وقتی ما در کشور سازمان نظام مهندسی داریم، سازمان نظام پزشکی داریم، حتی چند سالی است که سازمان نظام پرستاری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی داریم که همه نهادهایی در جهت حمایت از صنف مرتبط با خود هستند؛ چرا نباید ما از ایجاد و تأسیس سازمان نظام رسانه‌ای دفاع کنیم؟!

این بی انصافی است که برای حفظ وضع موجود که اتفاقاً اصلاً مناسب و مساعد هم نیست، تیغ به دست بگیریم و اساس لایحه‌ای که با نیت و نگاه خوبی طراحی شده را مخدوش و مثله کنیم؛ ضمن این که اغلب انتقاداتی که به حتی جزئیات و مواد لایحه وارد می‌شود، مربوط به طرحی است که سه سال پیش تنظیم شده و در ادامه اصلاحات اساسی و تغییرات بنیادی در آن صورت پذیرفته است.

از شفافیت، ساماندهی امور، برقراری نظم دموکراتیک نباید گریخت، کلیت لایحه‌ی سازمان نظام رسانه به نفع رسانه‌های مستقل است و به کاهش مداخله‌ی دولت‌ها در حوزه‌ی رسانه منجر خواهد شد؛ ضمن این که بساط بی قاعدگی و بی نظمی حاکم بر فضای رسانه‌ها که احتضار را بر رسانه‌های رسمی مستولی ساخته، برچیده خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا