خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استعداد های کودکان حاشیه پنهان است»

کارگاهی در یکی از مراکز جمعیت امام علی به منظور کشف استعداد کودکان محروم حاشیه شهرری برگزار شد.

به گزارش انصاف نیوز در اطراف «شهرری» خانه‌ای بر پایه‌های رشد و پرورش کودکان آن محلات بناشده است. خانه‌ای با نام «خانه ایرانی». این خانه یکی از مراکز «جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی» است که در  آن آموزش های درسی ،هنری و ورزشی با رویکرد «توانمندی سازی» به کودکان ارائه میشود . در کنار آموزش به  آنها کسب مهارت وحرفه برای آینده داده میشود.

برای کشف استعداد های پنهان کودکان کارگاه دوروزه استعداد یابی  با کلاس های تاتر ،داستان نویسی ، موسیقی و نقاشی یکی از برنامه هایی بود که از روز پنجشنبه یازده آبان در این مرکز برگزارشد .

« رضا شفاخواه» برگزارکننده این کارگاه‌ها به انصاف نیوز گفت: اکثراً با کودکان محروم از تحصیل اتباع پاکستانی و افغان سروکار داریم، کودکانی که در محلات معضل دار زندگی می‌کنند در معرض کار اجباری، ازدواج زودهنگام، اعتیاد، فقر، تکدی‌گری و مسائل دیگر هستند. هنر ابزار خوبی است که کودک به برون‌ریزی برسد و اگر این کار به‌درستی انجام شود ۷۰٪ کار مددکاری انجام‌شده.

شفاخواه در پاسخ به سوالی از هدف برگزاری کارگاه پاسخ داد: بچه‌ها تجربه کار هنری را در خانه ایرانی داشته‌اند. ما طی آموزش‌ها متوجه شدیم لازم است کلاس‌ها به‌صورت جدی‌تری با کمک اساتید تخصصی‌تر پیگیری شود تا کودک با توجه به علاقه و استعدادش آموزش ببیند و صدایش را به جامعه‌ی هنری برساند.

وی افزود: کلاس‌ها شامل داستان‌نویسی، موسیقی، نقاشی و تئاتر بود که در هر بخش هدف خاصی داشته‌ایم و به همین دلیل کودکان را ازلحاظ شرایط خانوادگی، مددکاری و علاقه دست‌چین کردیم.

این فعال حقوق کودکان در رابطه با برنامه های آینده این مرکز خبر داد: قصد داریم چنین برنامه‌ای را آینده در دانشگاه‌ها برگزار کنیم زیرا که جامعه‌ی هدف ما دانشجویان هستند و باید کارگاه را ادامه دهیم ولی به‌صورت حرفه‌ای‌تر انجام شود تا اگر اساتید و مربی‌هایی که تمایل به کار با این کودکان رادارند متوجه شوند و همکاری کنند.”

:«مصطفی جلالی پور» موزیسین و یکی از مدرسین این کارگاه درباره این برنامه گفت: کودکان تشنه ی آموزش بودند، علاقه ی آنها انقدر زیاد بود که کم تر پیش آمده بود در شاگردان دیگرم این اشتیاق را ببینم.

وی افزود: باید عشق استعداد وتمرین برای پیشرفت باشد، دربین این کودکان کسانی هستند که استعداد بالا دارند و عشق را میتوانیم ما در وجودشان ایجاد کنیم. تمرین که اگر با آنها کار شود پیشرفت شگرفی پیش می آید.

جلالی پور در ادامه با اشاره به مسئولیت اجتماعی همه افراد جامعه خاطرنشان کرد: همه ی ما باید برای رسیدگی به این کودکان قدمی برداریم ،درست است که وظیفه نهادهای دولتی است اما باید دانشجویان ،فرهیختگان وافراد جامعه احساس مسئولیت کنند.

«مهسا خراسانی» نویسنده کتاب «ماه که پایین می‌آید» نیز مربی داستان نویسی کارگاه در ارتباط با حضورش در کنار کودکان گفت: اگر استعدادیابی انجام شود و هر کودک را در جایگاه خود قرار دهیم مثلاً کسی که علاقه و استعدادش در نمایشنامه‌نویسی است در همان مسیر قرار گیرد موجب پیشرفت، افزایش فرهنگ و تخلیه روانی می‌شود.

خراسانی در ارتباط با آگاهی بخشی به جامعه خاطرنشان کرد: باید توجه به این ارگان‌ها بیشتر شود؛ زیرا برای رسیدگی به این کودکان نیاز به همیاری کلی است و از پس یک یا پنجاه نفربر نمی‌آید، باید هدف این مراکز و فعالیتشان برای بقیه پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا