خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر فائزه هاشمی درباره انتخابات امسال

فائزه هاشمی در یادداشتی با عنوان «چرا در انتخابات شرکت نکنیم؟»، خطاب به «اصلاح طلبان و هر که هنوز دل در گروی «حفظ نظام» دارد»، ابراز عقیده کرده که آنها نباید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش انصاف نیوز، در این یادداشت که در فضای مجازی منتشر شده و روزنامه‌ی اصولگرای «جوان» هم به بخش‌هایی از آن اشاره کرده، ابراز عقیده شده که جریانی که هم‌اکنون دولت و مجلس را در اختیار دارد «با تغییر، تحریف، تعبیر و تفسیر واژگان، وجود و عملکردشان را توجیه می‌کنند. قوانین و نهادها را از کارکرد و  پویایی تخلیه و آنچه را که به ناحق و دروغ ایجاد کرده، تقویت می‌کنند». او می‌گوید که «این گونه می‌شود که ملبس به جامه  فاخر قانون می‌گردند».

خانم هاشمی نماینده‌ی مردم تهران در مجلس پنجم بود. او که عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بود، تا پیش از انتخابات سال ۱۴۰۰ در انتخابات‌ها شرکت می‌کرد و در آن انتخابات هم گفته بود که «اگر پدرم زنده بود از همتی حمایت می‌کرد». این سخنان، تلویحا تشویق به شرکت کردن و رای به عبدالناصر همتی تعبیر شد. همتی از اعضای حزب کارگزاران است.

فائزه هاشمی در یادداشت اخیر با بیان این که «نهادها پایه‌ای برای حفظ شأن و منزلت انسانها است»، بر دفاع از آنها و توجه «نسبت به این روندها» تاکید کرده است.

او خواستار حس مسئولیت «مردم و به ویژه خواص» شده و مواردی را برای آن ذکر کرده است.

دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، غفلت از ایستادن پای آرمان‌های انقلاب، جلوگیری از انحراف، توجه به اسلام غیرظاهری، آزادی و عدالت و منافع ملی، را مورد انتقاد قرار داده است.

به نوشته‌ی جوان، فائزه هاشمی نوشته است: «زمان‌هایی وجود دارد که بودن و نبودن هر دو ارزشمند است. برای حفظ نهاد‌های دموکراتیک هزینه لازم است. هر گونه حضوری در انتخابات پیش رو همراهی با دروغ و ریاکاری است. گفتار درمانی در شرایط فعلی اصالت و جذابیتی نداشته و برای مردم دیگر مهم نیست که قدرت در دست کدام حزب سیاسی باشد. اگر متفاوت عمل کردیم، اگر از واژه‌ها محافظت کردیم، اگر حفظ نهاد انتخابات آزاد را بر این نهاد استحاله شده ترجیح دادیم، اگر طلسم خود را شکستیم و با مردم درانتخابات شرکت نکردیم، می‌توانیم با فراگیر کردن حقیقت مسیر حاکمان را سخت، آن‌ها را مجبور به تغییر سیاست و تغییر نقشه و در نهایت قدرتی را که به آنان داده‌ایم پس بگیریم.»

با این حال به احتمال زیاد حزبی که خانم هاشمی عضو آن است در انتخابات مجلس که پایان امسال برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این روزنامه سخنان این عضو حزب کارگزاران سازندگی را با تیتر «فائزه هاشمی جای خالی منافقین را پر کرد!» منتشر کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خانوم هاشمی مگه خودتون چندین سال کشور در دسدتون نبود؟ چه گلی بر سر مردم زدین که حالا به دسد غیر خودتون باشه اینچنین حمله میکنی!!!

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا