خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شروع دور دوم جایزه ادبی «چهل»

دومین دوره جایزه ادبی «چهل» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، این جایزه به صورت دوسالانه با حمایت مکتب تهران به قصد ایجاد ارتباط بین نسل‌های مختلف ادبیات داستانی و برقراری پلی مشترک بین نویسندگان و هنرمندان برگزار می‌شود.

در این دوره نویسندگان فارسی‌زبان با حداقل سه اثر داستانی منتشرشده با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و دارای شرایط سنی ۳۵ تا ۴۰ سال شرکت خواهند کرد و کارنامه سال‌های فعالیت‌شان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دبیری جایزه ادبی «چهل» در این دوره را علی خدایی  بر عهده خواهد داشت.

بنا بر اعلام، داوری این دوره در دو مرحله برگزار می‌شود؛ دور اول به صورت نظرسنجی گسترده از  نویسندگان، روزنامه‌نگاران و منتقدان انجام می‌شود و دور دوم داوری به صورت متمرکز توسط جمعی از هنرمندان صاحب‌نام و معتبر در حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و معماری  برگزار خواهد شد.

موسسه فرهنگی و هنری مکتب تهران با توجه به زمینه فعالیتش در تمام حوزه‌های هنری معاصر امیدوار است با برگزاری این جایزه فرهنگی امکان معرفی آثار نویسندگان  نسل جوان ایران را به نسل‌های پیشین و پیوند ادبیات داستانی را با سایر هنرهای معاصر برقرار سازد

لیست اسامی که تا کنون در اختیار دبیرخانه جایزه قرار گرفته است به شرح ذیل است.

لیست اسامی اولیه شرکت‌کنندگان جایزه ادبی چهل (دور دوم، متولدین ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۱):

آرش اذرپناه، پیمان اسماعیل، سلمان امین، تکتم توسلی، علی چنگیزی، حامد حبیبی، فرزام شیرزادی، مهرداد صدقی، محمد طلوعی، امیرحسین خورشیدفر، اولدوز طوفانی، مرتضی کربلایی‌لو، شهریار وقفی‌پور، بهاءالدین مرشدی، محمداسماعیل حاجی‌علیان، معصومه میرابوطالبی، فرید حسینیان تهرانی، نسترن مکارمی، آلاله سلیمانی، سروش مظفرمقدم، مهدی یزدانی خرم.

پی‌نوشت: از نویسندگان و ناشران تقاضا می‌شود تا تاریخ سی آبان ١٣٩٦ نویسندگان جامانده از داوری را به دبیرخانه جایزه ادبی «چهل» معرفی کنند. لیست نهایی شرکت کنندگان در آذرماه ١٣٩٦ منتشر خواهد شد.

دبیرخانهٔ جایزه مستقر در محل مکتب تهران به آدرس تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان آبان جنوبی، کوچهٔ کیوان، پلاک هشت و به شماره تلفن‌های ۵-۸۸۹۳۵۵۸۳ ، پست الکترونیک maktabetehran@gmail.com و تلفکس ۸۸۸۹۱۵۱۲ آماده پاسخ‌گویی به سوال‌های علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا