خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلاش رجانیوز برای پرونده سازی برای مولوی عبدالحمید؟

رجانیوز، ارگان رسانه ای جبهه پایداری در مطلبی با تیتر «بازی در زمین صهیونیست‌ها/ چرا عبدالحمید هنوز واکنشی به عملیات موفق فلسطینی‌ها نشان نداده است؟» و زیر تیتر «او در حالی درباره بی‌سابقه‌ترین عملیات فلسطینی‌ها علیه رژیم غاصب که منجر به هلاکت ۴۰۰ صهیونیست شده است سکوت کرده که یک روز قبل به همراه رژیم صهیونیستی و بایدن، جایزه نوبل را به نرگس محمدی، مجرم امنیتی تبریک گفته است.» حمله تندی به مولوی عبدالحمید کرده است که عینا در پی می آید:

عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان که پیش‌تر یکی از مدافعان سرسخت جهاد با صهیونیست‌ها بود، حالا باگذشت یک روز از دفاع هجومی حماس علیه ارتش صهیونیستی، هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است.

به گزارش رجانیوز؛ البته این تحول عبدالحمید به یکباره انجام نشده است. او در سال‌های قبل در هیبت یک‌عالم دینی همواره یهودیان را منشأ تروریسم و رژیم صهیونیستی را «تروریسم دولتی» و محور ناآرامی‌ها در جهان می‌خواند و حتی پا را فراتر گذاشته و انقلاب اسلامی ایران را نیز متأثر از مقاومت مردم فلسطین می‌دانست.

در تیرماه سال ۹۹ در جلسه اختتامیه دوره تفسیر دارالعلوم زاهدان در مسجد جامع مکی زاهدان، عبدالحمید به مکر و حیله‌های یهودیان علیه پیامبران الهی اشاره کرده و یهودیان صهیونیست را «منشأ تروریسم» دانست. او که در آبان سال ۹۱ صهیونیست‌ها را «انسان‌هایی منحوس» خوانده بود، در شهریور ۱۳۹۳ اشغال فلسطین را «ریشه تروریسم» دانسته و گفته بود «ده‌ها سال است که اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده، مردم فلسطین را می‌کشد و منازلشان را ویران می‌کند، حرف مردم فلسطین شنیده نشده و به حقوق آنها توجه نمی‌شود.» او اسرائیل را «کشوری صددرصد اشغالگر، متجاوز و بی‌رحم» خوانده بود که «در مقابل چشم جهانیان مردم سرزمین‏هایی را که اشغال کرده است با بدترین صورت قتل‌عام» می‌کند.

همزمان با پروژه آمریکایی صهیونیستی اغتشاشات در ایران، در بهمن‌ماه سال گذشته عبدالحمید در خطبه نمازجمعه، ادعایی عجیب طرح کرد و گفت: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»

درحالی‌که تقریباً تمامی علمای اهل‌سنت هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را «خیانت و زیر پا گذاشتن شریعت اسلامی» می‌خوانند و در ایران هیچ عالم اهل‌سنتی حاضر به فتوا درباره سازش با صهیونیست‌ها نیست، مولوی عبدالحمید آن را نیز به رسمیت شناخته است. او پیش‌تر در مرداد ۱۳۹۹ با اشاره به معامله قرن گفته بود: «هر زمان که اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی عقب‌نشینی کند و حکومت مستقل فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد و صلح عادلانه برقرار شود، آن زمان کشورهای اسلامی با یکدیگر مشورت می‌کنند و درمورد برقراری ارتباط با اسرائیل تصمیم می‌گیرند.»

این نگاه آمریکایی صهیونیستی به مسئله فلسطین باعث شده است مولوی عبدالحمید در مسائل مختلف در زمین رژیم صهیونیستی بازی کند. او در حالی درباره بی‌سابقه‌ترین عملیات فلسطینی‌ها علیه رژیم غاصب که منجر به هلاکت ۴۰۰ صهیونیست شده است سکوت کرده که یک روز قبل به همراه رژیم صهیونیستی و بایدن، جایزه نوبل را به نرگس محمدی، مجرم امنیتی تبریک گفته است.

لازم به ذکر است عملیات همه‌جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل‌ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین‌های اشغالی انجام شده، تاکنون موجب هلاکت حداقل صدها صهیونیست و زخمی‌شدن بیش از ۲ هزار صهیونیست دیگر شده است. اسارت بیش از یک‌صد نظامی صهیونیست که در میان آنها یک سرلشکر نیز وجود دارد و همچنین تصرف موقت هفت شهرک صهیونیست نشین از دیگر دستاوردهای این عملیات بی‌نظیر مقاومت فلسطین بشمار می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا