خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در عراق چه خبر است؟

خبرگزاری فارس نوشت: شبکه خبری الجزیره روز گذشته مدعی شده بود که یک دادگاه عراقی حکم بازداشت «ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی مقاومت اسلامی کتائب حزب‌الله را صادر کرده است.

بر اساس گزارش الجزیره، این حکم که اقدامی بی‌سابقه علیه نیروهای  مقاومت عراقی به شمار می‌آمده، بر مبنای بند چهار قانون تروریسم عراق صادر شده است.

این خبر در حالی منتشر شد که سازمان الحشد الشعبی خبر این شبکه خبری را تکذیب کرد.

به گزارش «مقاومت اسلامی نجباء»، سازمان الحشد الشعبی خبر روز گذشته برخی رسانه‌ها در مورد صدور حکم از سوی دادگاهی در عراق علیه ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله را تکذیب کرد.

«ابوعلی العسکری»  که مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق به شمار می‌آید اخیرا در پیامی در توییتر از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق انتقاد کرده بود.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها با اعلام خبر اقدام نیروهای امنیتی عراق در بازداشت شماری از افراد به اتهام دخالت در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مدعی شده بودند که یکی از این افراد، عضو عصائب اهل الحق است.

این در حالی است که «محمود الربیعی» از رهبران جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، درباره دستگیری یکی از اعضای این جنبش از سوی مقامات امنیتی دولت عراق توضیح داد و گفت که وی به دلیل یک پرونده جنایی دستگیر شده است و ارتباطی به ماجرای حمله راکتی به سفارت آمریکا ندارد.

«شیخ قیس الخزعلی»، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق نیز روز شنبه (۲۶ دسامبر)، طی پستی در توئیتر بار دیگر بر حق نیروهای مقاومت این کشور در پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی ضمن حفظ اقتدار دولت با عدم هدف‌ قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک تاکید کرده بود.

وی نوشت: «آنچه که درباره دستگیری یکی از افراد [سازمان] الحشد الشعبی به اتهامی فریب‌دهنده روی داد، با عقل و تدبیر حل شد. ما بار دیگر بر پایبندی خود به دولت و نهادهای آنها تاکید می‌کنیم و در عین حال بر حق مقاومت در پایان دادن به حضور نیروهای نظامی آمریکا به همراه حفظ اقتدار دولت و عدم هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک تاکید می‌کنیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا