خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ کیانوش راد به درخواست کاندیداتوری

محمد کیانوش راد، نماينده ی مردم اهواز در مجلس ششم با انتشار متنی، دلایل خود را برای پاسخ منفی به برخی درخواست های کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس توضیح داد.

به گزارش انصاف نیوز، در متن پاسخ این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به نقل از ارگان این حزب، آمده است: انتخابات و نمایندگي و قانون و پارلمان كه اكنون تقريبا عمری يكصد ساله يافته است، از مهمترين بنيادهاي حكومتي در دوران معاصر است. بنياني كه، صرف نظر از بحث هاي عقيدتي دامنه دار در فلسفه ی سياسي كه توسط مخالفان و موافقان بيان شده است، واقعيتي مبتني بر عرف زمانه ی ماست و عرف عقلاء، همواره و در هر جامعه اي و نزد هر مكتبي، از جمله اسلام امري پذيرفتني است.

وی در بررسی تاریخی، معتقد است: در ايران چند گروه همواره با پارلمان حقيقي و مردمي مخالف بوده اند، ١- «قدرت هاي استكباری خارجی». ٢- «قدرت های استبدادی داخلی، اعم از سلطنت و قدرتمندان محلي و اشراف». ٣- «برخي از علماء و دينداران مستبد و عرف ستيز». انقلاب اسلامي با شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي راه را براي تحقق حاكميت واقعي مردم بر سرنوشت خويش هموار كرد. بر پايه ی قانون اساسي، اصل پنجاه و ششم، خدا انسان را بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم کرده است و هيچ كس نمي تواند اين حق الهي را از انسان سلب كند، يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد.

کیانوش راد می افزاید: روح  قانون اساسي، اصلِ حق حاكميت مردم بر سرنوشتشان است، و بر پايه ی اصل ششم نيز همه ی امور كشور بايد به اتكاء آرای عمومي اداره و از راه انتخابات تعيين شود. حضور مردم در انتخابات هميشه باطل السحر خودكامگی است.

وی با تاکید بر این که اگر مردم حضور آگاهانه داشته باشند (كه اكنون دارند)، اجازه ی اعمال رای از بالا را به خود نخواهد داد و امور بر اساس خواست مردم، اصلاح خواهد شد، نوشته است که در آن صورت همه زير نظارت و نقد مردم خواهند بود و قدرت یکسویه، فقط با قدرت نظارت مردم مهار خواهد شد.

این نماینده ی مردم در مجلس ششم، معتقد است که تضمين مقابله با روش های غیر مردمسالارانه، «به حضور نمايندگان شجاع، آزاديخواه، عاقل، ديندار، ملي، فراقومي و فراطبقاتي و از خودگذشته بستگي دارد. باور به آزادي مردم و قبول حق واقعي مردم بر حاكميت كشور و سرنوشت خويش، ملاكي براي راي دادن به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري است».

کیانوش راد تاکید کرده است: به رغم همه ی فشارها و مشكلات ايجاد شده، فضيلت در كنار مردم بودن، افتخاري بزرگ براي هر انسان آزاده اي است. نمي توان از زير بار مسوليت هاي الهي و اجتماعي شانه خالي كرد، اما در شرايط محدود، دايره ی تصميم گيري ها نيز، محدود خواهد بود. اينجانب ضمن تشكر از حس ظن و لطف و محبت دوستان، از دو سال پيش كرارا اعلام کردم كه شرايطِ داوطلبي مجلس را بنا به دلايلي، اكنون مهيا نمي بينم و قصد و برنامه اي نيز براي ورود به مجلس نداشته و ندارم.

وی در عین حال تصریح کرده است: البته، افتخار همراهي با مردم، و خدمت به خلق خدا در هر موقعيتي نيز  ممكن است. بايد همواره در كنار مردم بود، در رنج ها و در شادي ها. بايد همواره خود را بدهكار مردم دانست. بايد همواره راه و يادِ شهداء و ايثارگران را در ياد داشت. بايد همواره از اسلام امام خميني در برابر اسلام متحجران، اسلام مستبدان، اسلام قشري گرايان و اسلام بي دردانِ ظاهر بين، دفاع کرد. به اميد بهبود شرايط كشور.

کیانوش راد همچنین برای آزادي فعالان سیاسی محدود و محصور ابراز امیدواری کرد و نوشت: «رسيد مژده كه ايام غم نخواهد ماند / چنان نماند و چنين نيز نخواهد ماند».

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا