خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معصومه ابتکار | به یاد پدر، برای پدر و برای تلاشگران عرصه محیط زیست

«معصومه ابتکار»، رییس سازمان محیط زیست در یادداشتی تلگرامی نوشت:

امسال در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای کابینه رییس جمهور روحانی به مناسبت هفته دولت، ایشان ذکر خیری از مرحوم پدر داشتند. دیشب که تصمیم گرفتم فراخوان جایزه دکتر تقی ابتکار را در کانال تلگرامی ام بگذارم، فکر کردم خوبست یادی هم از آن دیدار کنم.

مقام رهبری در شهریور 95 در بخشی از صحبت هایشان در جلسه یاد شده، گفتند: «یکی هم مساله‌ همکاری دانشگاه و صنعت است که بنده از سال ها پیش روی این تکیه کردم، خیلی هم روی این اصرار کردم. خدا رحمت کند مرحوم پدر ایشان – مرحوم دکتر ابتکارـ را؛ آمد اینجا و به او گفتم که من این را از رئیس جمهور خواسته‌ام. گفت “عجب! این همان نقطه‌ اصلی گره کار ما، اینجاست”؛ ایشان گفت اصل قضیّه همین است و خب عمر ایشان کفاف نداد؛ خدا رحمت کند مرحوم ابتکار را».

پدر در آخرین روز سال 1379 در حالی که سمت مشاور علوم و فنون رییس جمهور وقت آقای سید محمد خاتمی را داشت به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت. پس از آن، خانواده تصمیم گرفت که هر ساله به مناسبت سالروز فقدان ایشان به جای مراسم متداول، از مبتکران و زحمتکشان حوزه محیط زیست تقدیر کند و اینکار را در قالب ایجاد جایزه ای به نام پدر دنبال کردیم.

چند سالی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی – به خاطر اینکه پدر عضو پیوسته این فرهنگستان بود- این مراسم را برگزار کرد، با این توضیح که هزینه های جایزه به طور کامل بر عهده خانواده است. از سال 1384 اما با تاسیس مرکز صلح و محیط زیست، برگزاری مراسم جایزه را این نهاد غیردولتی بر عهده گرفت که با حمایت مادرم خانم فاطمه برزگر همچنان بر پاست. می خواهم تاکید کنم که این جایزه ارتباطی با سازمان حفاظت محیط زیست ندارد و با هزینه خانواده توسط یک نهاد غیردولتی برگزار می شود.

از آنجا که چند روزی به پایان مهلت فراخوان دوازدهمین دوره جایزه دکتر تقی ابتکار باقی مانده، فراخوان آن را در این کانال منتشر می کنم. آرزو دارم دوستداران محیط زیست هر روز موفق تر و سربلندتر از روز پیش باشند و خود را نزدیک تر به اهدافشان احساس کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا