خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش خبرگزاری فرانسه از پیاده روی اربعین

در سال های اخیر جمعیت عظیمی از شیعیان به ویژه ایرانیان در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند به طوریکه در سال گذشته ۱۷ تا ۲۰ میلیون زائر در روز اربعین کربلا را زیارت کردند که از این میان ۲ تا ۳ میلیون نفر از آنان ایرانی بودند.

به گزارش شفقنا، بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای زیارت اربعین از مرز گذشته و وارد عراق شده اند.

به گزارش دیلی میل به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام شهریار حیدری، سخنگوی کمیته ساماندهی زائران ایرانی در شهر کربلا تا روز چهارشنبه ۲.۳۲ میلیون ویزا صادر شده و ۲.۲ میلیون زائر وارد عراق شده اند.

در سال های اخیر جمعیت عظیمی از شیعیان به ویژه ایرانیان در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند به طوریکه در سال گذشته ۱۷ تا ۲۰ میلیون زائر در روز اربعین کربلا را زیارت کردند که از این میان ۲ تا ۳ میلیون نفر از آنان ایرانی بودند.

در طی چند سال اخیر تلویزیون جمهوری اسلامی در این ایام پیاده روی صدها هزار زائر را که به سوی کربلا (در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بغداد) حرکت می کنند، پوشش می دهد.

مراسم اربعین که در دوران دیکتاتور سابق عراق صدام حسین ممنوع اعلام شده بود، هر سال بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

در سال ۲۰۱۱، تنها ۴۰ هزار ایرانی در این مراسم شرکت کردند اما این عدد در سال گذشته و امسال به میلیون ها نفر رسید.

مقامات ایرانی این مراسم را به عنوان نمادی از قدرت اسلام شیعی تلقی می کنند، به ویژه در زمانه ای که تنش ها در منطقه مابین تهران، عربستان سعودی و ایالات متحده بالا گرفته است.

رییس جمهور حسن روحانی در روز چهارشنبه گفته است: «حضور پرشکوه میلیون ها زائر در اربعین پیام مهمی برای تمامی افرادی است که علیه منطقه برنامه ریزی می کنند.»

رسانه ها گزارش داده اند که حمایت لوجستیک ایران از زائرانش شامل ارسال تیم های پزشکی از سوی هلال احمر و تسهیل دسترسی به شبکه موبایل کشور و شبکه های اینترنت در طول مدت حضور در عراق در این ایام است.
امسال مقامات ایران بارها بر عدم اجازه خروج از مرز بدون ویزای رسمی هشدار دادند.

ویزای هر زائر که از سوی مقامات کنسولی عراق صادر می شود امسال ۴۰ دلار برابر با ۳۵ یورو است.

بنابر گزارش های رسیده تا ۳۰۰ هزار نفر از افرادی که فاقد ویزا بودند از سوی مقامات ایرانی از مرز عراق بازگردانده شده اند. در ماه گذشته نیز یکی از روزنامه های ایران گزارش داد که پلیس ۱۰۰ هزار ویزای جعلی را توقیف کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا