خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چند خط درباره ماموریت موفق اخیر برادر حسین»

«احسان گل محمدی» روزنامه نگار اصولگرا در یادداشتی تلگرامی با عنوان «چند خط درباره ماموریت موفق اخیر برادر حسین / حرکت شریعتمداری طبق تاکتیک نظام بود»، نوشت:

↩️ خبر کوتاه بود: “کیهان توقیف شد” رسانه ها علت این تصمیم را “بی‌توجهی این روزنامه به تذکر ارسالی مبنی بر رعایت مصالح و امنیت ملی” عنوان کردند؛ حسین شریعتمداری در همان لحظه اعلام توقیف روزنامه گفت: “بسیار بعید می‌دانم که دبیرخانه شورای‌عالی‌امنیت ملی حمایت از جنایتکاران کودک‌کش آل‌سعود و اماراتی‌ها را بر حمایت از مردم مظلوم یمن ترجیح بدهد” اما واقعیت این است که من بعید می دانم‌ که «حسین شریعتمداری» بسیار بعید می دانست که چه تصمیمی قرار بود گرفته شود.

🔼 حسین شریعتمداری یعنی نمی داند نظرات روزنامه مبتوعش در رسانه های خارجی هم سنگ با نظر مقام عالی رتبه نظام در نظر گرفته می شود!؟ قطعا می داند! در این مدت تنها یک عکس از رهبر انقلاب در هنگام مطالعه روزنامه مشاهده کردم؛ آن هم به شهریور سال 93 بر میگردد که عکسی در بیمارستان از ایشان منتشر شد که طبق اعلام برخی از رسانه ها روزنامه ای که در دست ایشان بود روزنامه کیهان بود؛ ابن موضوع شاید دلیل محکمی برای داخل نباشد اما قطعا در خارج از کشور این موضوعی که شاید از نظر ما اتفاقی به نظر برسد اتفاقی در نظر گرفته نشود!

🔲 سوال بعدی این است که شریعتمداری پس از سه دهه روزنامه نگاری نمی داند امنیت ملی چیست و چه مطالبی به آن ضربه می زند؟ جواب این سوال هم قطعا مثبت است؛ در اوج کش و قوس های مذاکرات هسته ای موشک بالستیک عماد آزمایش شد؛ آن زمان هم عده ای تاختند که چه موقع آزمایش موشکی بود؟ بعدها نماینده خانه ملت از هماهنگی تیم هسته ای برای انجام این آزمایش سخن گفت؛ به عبارت دیگر این آزمایش موشکی صرفا برای تحت شعاع قرار دادن مذاکرات هسته ای و امتیازگیری بیشتر طرف ایرانی انجام شد؛ هرچند این نقل قول توسط وزارت خارجه تکذیب شد اما گویا واقعیت آن چیزی بود که تکذیب شد

⚪️ پیام را مرکزی که باید دریافت می کرد به خوبی دریافت کرد: “اوضاع بچه لوس و دماغو آل سعود { دبی } هم آنچنان خوب نخواهد بود؛ اگر اوضاع و توازن منطقه بیش از پیش پیچیده شود.” مخلص کلام اینکه حسین شریعتمداری در هنگام انتخاب تیتر “ هدف بعدی دوبی” خوب می دانست چه می کند.

▫️◾️ دوشنبه دوباره کیهان بر روی دکه روزنامه فروشی ها قرار می گیرد؛ نظام با توقیف دو روزه این ارگان مخالفت خودش را با تیتر کیهان اعلام کرد اما اگر نگوییم حکام بلند پرواز منطقه تیتر روزنامه کیهان را تصمیم بالقوه برخی از سران نظام می دانند؛ این را به جرات می توان گفت که می دانند تیتر کیهان در صورت لازم می تواند گزینه ای بر روی میز ایران باشد؛ تهدیدی از جانب ایران که از تهدید های دیگر برای کشور کم هزینه تر بود

🔚🔘 گفتنش توضیح واضحات است که منظور از نگارش این سطور این نیست که تمامی نظرات حسین شریعتمداری نظر نظام است و کیهان هم بازوی رسانه ای نظام

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چگونه ممکن است عقل سليم باور کند که تيتر کيهان نوردان، بدون هماهنگي با بالادستان بوده است!؟ عده اي قصد دارند مملکت را بسمت بحراني به مراتب شديدتر از بحران هاي موجود اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي کشورمان ببرند و آن بروز جنگي تمام عيار در منطقه است. پر واضح است که در صورت اتفاق افتادن اين جنگ، واکنش مردم و جامعه به آن، با واکنش به جنگ 8 ساله قبلي، اساسا متفاوت خواهد بود (تومني صنار توفير خواهد داشت!) اميدوارم اين عده، در محاسبات خود اين موضوع را لحاظ کرده باشند. از سوي ديگر، آقاها و آقازاده ها، همه بسرعت به آنسوي آبها و به ديار کفر خواهند رفت و مي ماند عامه مردم که درآنصورت نيازي به گفتن نيست که چه وضعيتي خواهند داشت.

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا