خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخی به ابهام جنتی برای 800 کاندیدای خبرگان

فرزند صادق آهنگران، مداح مشهور دفاع مقدس، در یادداشتی به یک پرسش درباره ی اظهارات امام جمعه ی موقت تهران[لینک] پاسخ داده که: چرا الله جنتی از ثبت نام ٨٠٠ نفر در انتخابات خبرگان دچار ابهام شده؟

به گزارش انصاف نیوز، محمد علي آهنگران که در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده، در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت:

آیت الله جنتی امروز فرمودند: «آمار ثبت‌نام کاندیداهای خبرگان رهبری بالا رفته است، این موضوع برای بنده بسیار مبهم است، آیا واقعا افرادی که در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند، خودشان را مجتهد می‌دانند؟»
این حرف از جهتی بسیار عجیب است چون در حدود ده سال اخیر، آمار حوزه های علمیه در سراسر کشور رشد قابل توجهی داشته است. این آمار جدا از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که در زمینه ی علوم دینی فعالیت می کنند، هست.
به سه ردیف از بودجه های این نهادها، تنها در بودجه سال ٩٤ دقت کنید:
بودجه ی شورای عالی حوزه های علمیه ٢٨٣ میلیارد و ٨٤٢ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان
بودجه ی شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه های علمیه ی خراسان ٤٢ میلیارد و ٢٩٨ میلیون تومان
بودجه ی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ٩٠ میلیارد و ٥٢٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان

اگر به اینها، رشته های الهیات دانشگاههای مختلف و موسسات آموزش عالی و دانشگاههای علوم دینی دیگر را اضافه کنید، قطعا باید این حجم از سرمایه گذاری و توسعه ی علوم دینی، یک نمود بیرونی و خروجی ملموس داشته باشد.

اگر بعد از این همه سرمایه گذاری، از بین ٨٠ میلیون نفر ایرانی، ٨٠٠ نفر تصور کنند که می توانند در آزمون اجتهاد قبول شوند و با این تصور در انتخابات خبرگان ثبت نام کنند چرا برای آقای جنتی ابهام ایجاد شده؟ اين ميزان ثبت نام اتفاقا نشاني از توسعه ی حوزه هاي علميه و رشد كمي و كيفي طلاب جوان دارد كه امروز به مرز اجتهاد رسيده اند و خود را در معرض آزمون اجتهاد كه في الحال تنها آزمون رسمي تشخيص اجتهاد است قرار داده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا