خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه رسانه‌ای پدر روح الله زم به رییس جمهور

محمدعلی زم، پدر «روح الله زم» مدیر آمدنیوز، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نازایی رسانه‌ای»، به رییس جمهور درباره‌ی اهمیت و اقتدار رسانه‌ای توصیه کرد.

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام زم نوشت:

آقاي رييس جمهور، سلام! من می گویم کسی که به بهانه صرفه جویی، هزینه تبلیغات نمی کند، مانند کسی است که می خواهد با تعطیل کردن کار، به بهره وری دست بیابد!

برخی تبلیغات را بوق و بلندگو می دانند و آن را وسیله ای برای دمیدن انفاس خود در آن و برخی هم که به نظرگاه های جدید علم و هنر و ارتباط و رسانه شناسی دست یافته‌اند، تبلیغات را پل رساننده عرضه به بازار تقاضا، وصل کننده کالادار و مشتری و آشنا کننده صاحب ایده و خریدار به یکدیگر می دانند! برخی هم که با قدرت مغز افزار سازی معجزه آسای رسانه آشنا شده اند، اساساً رسانه را بازارسازِ ناساخته های ذهن، مصنوعات تولدنیافته و به بازار راه نیافته، می دانند!

آری، قدرت اقتدارساز و شگفتی آفرین رسانه، تا آنجا قد کشیده است که نبودها را در بازارهای واقعی مالی به بودهای سرمایه آور تبدیل می کند!

جناب رئیس! واقعیت قضیه این است که با همه آشنایی نِسبی که نسبت به شما داشته و دارم و یکی از شئون طلبگی شما را مبلِّغ بودن می دانم، اما هنوز نتوانسته ام علت بی تفاوتی شما نسبت به تبلیغات در ساختار و سازمان دولتتان را بشناسم و بفهمم! چرا باید این همه بی رمقی، رکود و بی تفاوتی، در ابواب جمعی رسانه ای دولت شما آشکار باشد! و گویا که صدا و سیمای ملی هم متأثر از بی انگیزگی نظام و یا بی نظامی رسانه ای شما، در کار خود بی انگیزه و سست شده است!

انصاف این است که بگویم نقش رسانه، قدرت مخاطب سازی و ضرورت برپاداشتن پلی مستحکم بین اندیشه های اعتدال گرایانه و توده های عظیم میلیونی که به شما اعتماد کرده اند را نشناخته اید و یا شناخته اما به هر دلیل در برابر آن منفعل مانده اید! و این برای امثال من قابل درک و کاوش نیست! اما همین قدر می فهمم که سیستم دولت جنابعالی، خصوصاً در شرایط کنونی و حتي تا پسین روزها و ماه های پایان عمر دولتتان هم، سخت محتاجِ داشتن و تحقق نظریه کارآمد رسانه داری و وجود سازمان اجرایی مردم گرایانه است و منظور من از سازمان اجرایی، وجود دستگاه اجرایی و عریض و طویل اداری نیست، گاه وجود یک شخص خلاق و مبتکر، توانسته و می تواند با خلق یک واژه و یا ترکیب یک جمله، نقشی به مراتب مؤثرتر از یک سازمان تبلیغاتی و رسانه ای را برای شما، احزاب و جامعه ایفا کند!

آقای رییس! باور کنید که دولت یا سازمان و یا یک اندیشه دارِ بی رسانه، همچون یک ماشینِ بدونِ زاپاسِ پنچر است و شما در این مدت بی آن که اهتمام و یا اطلاع داشته باشید با ماشین پنچر پیش آمده‌اید. اما اگر پنچری خود را رفع نکنید، در ادامه راه، دچار توقف خواهید شد. ضرورت بازنگری شما در نگاه های معرفتی و رفتار سازمانی- عاطفی رسانه ای تان در شرایطی که دوستان نادان داخلی با دشمنان دانای خارجی، در شکست شما هم آوا شده اند، پیش از پیش ضروری و مضاعف دانسته می شود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا