خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نطق پزشکیان در مجلس: با حصر مشکلات مملکت حل نمی‌شود

به گزارش خانه ملت، مسعود پزشکیان درنشست علنی امروز (دوشنبه 22 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت یاد شهدا،اظهار داشت: قصد دارم در نطق میان‌دستور خود دو بحث عدالت و وحدت را مطرح کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به دو نیم میلیون نفر از جمعیت کشور برای زیارت امام حسین(ع) اربعین سفر کردند، گفت: می گویند سر بریده امام حسین(ع) بر روی نیزه قرآن می خواند و قرآن برای پیغمبر دستور می دهد؛پیامبران را فرستادیم و به آنها کتاب و ترازو دادیم تا در بین مردم بر اساس عدالت رفتار کنند، برای هر امتی پیامبری فرستادیم، پیامبران زمانی که فرستاده شدند در بین مردم براساس عدالت رفتار می‌کنند و بر هیچ کس ظلم نمی‌شود.

پزشکیان با اشاره به اینکه می گوییم امام زمان(عج )می آید و قرآن پر از این آیه‌های براساس عدالت است،سوال اینجاست که دروضعیت پیش روی ما آنگونه که خداوند دستور داده و پیامبران را فرستاده و امام حسین(ع) براساس آن شهید شده است؛مملکت را طبق عدالت،اداره می کنیم یا خیر، ادامه داد: آیا ما حقوق قومیت‌ها را آنگونه که حق آنها است ادا می کنیم، پرداخت‌های ما در این کشور براساس عدالت است، یک فرد 100 میلیون درآمد دارد و یک فرد یک میلیون تومان.

آیا خدمات اولیه آموزش براساس عدالت است؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه عده بسیار زیادی از مردم شغل ندارند و مدارس آموزش و پرورش ما دولتی،نیمه دولتی و خصوصی هستند،آیا خدمات اولیه آموزش براساس عدالت است؟ عنوان کرد: یک فرد می تواند فرزند خود را با 10 میلیون تومان آموزش دهد؛اما فرد دیگر نمی تواند هزینه اولیه آموزش را پرداخت کند؛ آیا این براساس عدالت است.

وی، گفت: آیا توسعه راه، صنعت، اقتصاد و پست هایی که ما به افراد می دهیم براساس عدالت است؛اگر ما راه امام حسین (ع)را می رویم و قصد داریم براساس حکم خداوند عمل کنیم،آیا براساس عدالت این رفتار را انجام می دهیم؛ ما آیات را تنها برای مردگان می خوانیم، باید عدالت را براساس میزان در بین مردم رعایت کنیم آیا اینگونه رفتار می کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اگر سوره الرحمن را در کشور اجرا کنیم،اختلافات و مشکلات از بین می روند و کشور گلستان می شود، تصریح کرد: آیا قومیت‌هایی که در کشور وجود دارند براساس عدالت پست و شغل دریافت می‌کنند؛آیا صدای آنها را می‌شنویم، اجازه نمی دهیم قومیت ها براساس قانون بنویسند و سخن بگویند.

پزشکیان افزود: امام حسین(ع) برای عدالت و اقامه عدالت شهید شد؛در حال حاضر بیش از هر موقعی کشور به وحدت نیاز دارد و باید دست به دست هم دهیم تا برخلاف خواسته آمریکا و دشمنانی که نمی خواهند این کشور روی پای خود بایستد روی پای خود بایستیم، بپذیریم که در این مملکت مشکل وحدت وجود دارد بپذیریم که در این مملکت خودمان را حذف می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: حضرت علی(ع) در وصیت خود می فرمایند وحدت در بین مسلمانان از سال ها نماز و روزه برتر است؛در داخل کشور آیا وحدت داریم،به رئیس جمهور گذشته مملکت اجازه صحبت کردن و بیرون رفتن از خانه نمی دهیم ما در جامعه عقده و گره ناگشوده داریم.

وی، ادامه داد:این گره ناگشوده را باید باز کرد؛اگر این گره ناگشوده باز نشود نمی توانیم به وحدت برسیم ،نمی توانیم انکار کنیم وحدت در جامعه وجود ندارد،تنها در خاورمیانه مسلمانان درحال جنگ و کشتن یکدیگر هستند آن هم بر سر مسائلی که نباید جنگ داشته باشیم.

گره و عقده درون جامعه را باید باز کنیم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در پایان وصیتنامه خود می‌فرمایند شما باید به یکدیگر وصل شوید، باید ببخشید و با یکدیگر همکاری کنید؛مبادا که به یکدیگر پشت کنید و قطع رابطه کنید؛در پشت تریبون‌ها به یکدیگر دشنام می‌دهیم،یکدیگر و بزرگان را تخریب می‌کنیم و هر روز فریاد می‌زنیم که فتنه وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،در پایان خاطرنشان کرد:این گره و عقده درون جامعه را باید باز کنیم و مشکلات درون جامعه را باید حذف کرد؛با حصر،خانه نشینی،دستگیر کردن و بر طبل نفاق دمیدن مشکلات مملکت حل نمی شود و برای اتحاد مملکت لاجرم باید دست به دست هم دهیم ولاغیر.

پایان پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. الف »بازنشر سخنان شیخ حسن روحانی در زنجان:
    با بیان این که ما پای صندوق های رای می رویم تا حصر را بشکنیم، ابراز داشت:آن هایی که می خواهند قدرت در انحصار یک گروه خاص باشد به آن ها می گوییم قدرت ایران متعلق به همه ی ایران است. ماحصر قدرت در کشور را نمی پذیریم. بر آزادی سلام! بر اعتدال سلام! به اصلاحات سلام! بر اصول گرایی معتدل سلام! برامیدملت ایران سلام! به پیشرفت سلام!به رسیدن به قله ها سلام! برای اهتزاز همیشگی پرچم ایران سلام…
    ب» در یزد که نگارنده بر اساس اعتقادات مذهبی آن را حسینیه ی ایران می داند و این استان را مهد اصلاحات و زادگاهِ گفت وگوی تمدن هانیز، شاهد وناظر این امر است که در نشست ها یی که به مناسبت های مختلف تشکیل می گردد، بسیاری از مردم به ویزه جوانان هنگام نام شنیدن نام محصوران و سید محمد خاتمی صلوات می فرستند یا به صورت طولانی کف می زنند، لذا مسوولان و میران عالی استان ها و نمایندگان با هر خط مشی و سلیقه ی سیاسی موظف به پیام رسانی در این زمینه هستند، نکته آخر خطاب به شیخ حسن، “الکریم اذا وعد وفی”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا