خرید تور تابستان ایران بوم گردی

غلامعلی رجایی: رد صلاحیت این همه نخبه هتک اسلام است

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مشهد گفت: رد صلاحیت کردن این همه آدم نخبه را به اتهام عدم التزام به اسلام، هتک حرمت اسلام است.

به گزارش ارسالی معاونت اطلاع رسانی و تبلیغات کمیته انتخابات اصلاح طلبان به انصاف نیوز، غلامعلی رجایی در نشست «انقلاب به روایت اصلاحات» در مشهد گفت: رد صلاحیت کردن این همه آدم نخبه را به جرم عدم التزام به اسلام، هتک حرمت اسلام است، رد صلاحیت کردن آدم های به زندان رفته در دوران انقلاب، نماینده ولی فقیه، فرمانده جنگ و فرمانده تیپ، مرغ پخته را به پرواز در می آورد.

وی با بیان اینکه باید جلوی رد صلاحیت ها را گرفت و این موارد را قانون مند کرد، افزود: برخی بر این نظر هستند اگر لاریجانی رای هم داشته باشد ما نمی گذاریم در لیست اصلاح طلبان قرار گیرد چرا که اصلاح طلبی برای خود اصولی دارد، حال شاید نظر من این باشد که لاریجانی و مطهری در لیست اصلاح طلبان قرار گیرند، چرا که در جبهه ی اصلاحات تکثر پسندیده است.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بر طبق ارزیابی ها در تهران و در بعضی استان های کشور، اصلاح طلبان ۶۵ درصد آمار تهران را دارند، گفت: هر چند که جبهه ی مقابل بی کار نیست و با تخریب وارد میدان می شود.

رجایی با بیان اینکه «اینکه شورای نگهبان هر چه می گوید قانونی است، معنایش این نیست که شورای نگهبان هر چه می گوید درست باشد»، ادامه داد: امام راحل در خصوص رد صلاحیت های گسترده گفتند که کاری نکنید که جوانان دین گریز شوند.

وی با اشاره به خاطرات هاشمی در فروردین ماه ۶۳ اظهار کرد: امام راحل در آن مقطع اظهار می کردند این رد صلاحیت های گسترده چه کاری است که صورت می گیرد، بنابراین اگر نظر شورای نگهبان فصل الخطاب بوده، این موارد هم باید ذکر شود.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکد بر اینکه امام را نباید سلیقه ای و گزینشی به جامعه القا کرد، افزود: کوبیدن و حذف بقیه کار درستی نیست، آیت الله یزدی سید حسن خمینی را به دلیل سابقه ی تدریس حوزه فردی مجتهد دانسته است.

رجایی با بیان اینکه نباید در آزمون نگرفتن تبعیضی قایل شد، گفت: چرا باید در چنین مواردی استثناء قائل شد، این نشان از عملکرد دوگانه است، این مشکلات برای جامعه ی انقلاب دیده و انقلاب کرده ابتدایی است؛ این ها باید مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید مختار باشد، عنوان کرد: مجلس باید آن مجلسی باشد که امام می گفت و باید در صدر قوا باشد، نه آن که به مسایل حاشیه ای بپردازد، باید به سراغ چیزی برود که در قانون اساسی تعطیل است و از اصول معطله، حقوق مردم است که تعطیل شده است، این ها از فرودهای انقلاب است.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه  اصول به نفع مردم کم تر توجه شده است، تصریح کرد: برگزاری انتخابات به نفع مردم است، انتخابات خبرگان رهبری، مجلس و شوراها  حق مردم است.

رجایی با تاکید بر اینکه باید به اصول و حقوق مردم به طور کمال و تمام توجه شود، افزود: این اصول نباید به نفع حاکمیت نادیده گرفته شود، به نظر می رسد در این زمینه ها کوتاهی صورت گرفته است، هر چند کوتاهی ها در این زمینه یکی دو تا نیست.

وی با اشاره به هجمه های دولت عربستان گفت: برخی در مقابل این هجمه ها اظهار می کردند که دولت عربستان آخرین انتخاباتش در زمان پیغمبر بوده است، که این حرف ها درست است، حال آن که ما هر ۲ سال یک انتخابات داریم.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مجلس باید آئینه ی سلایق مختلف باشد، افزود: این مسایل را نمی شود سازماندهی و مهندسی کرد، ما در ادامه ی راه امام باید به سمتی برویم که نقش کلیدی، مدیریتی و پارادایمی را به جوانان بدهیم.

گفتنی است برنامه‌های انقلاب به روایت اصلاحات هرشب راس ساعت ۱۸:۳۰ از سوی معاونت جوانان و دانشجویان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان خراسان رضوی به آدرس: مشهد، بلوار وکیل اباد، خیابان هنرستان، نبش هنرستان ۱۸ پلاک یک برگزار می شود.
میهمانان آینده این برنامه:
– سه شنبه ۲۰ بهمن، ابراهیم اصغر زاده.
– چهارشنبه ۲۱ بهمن، حجة الاسلام سید هادی خامنه ای
– پنجشنبه ۲۲بهمن، سرکار خانم منیره صبوری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حدسم بر آن است که با وجود این شرایط در انتخابات مردم غیور ایران انتخابات را اساسا تحریم خواهند کرد تا به رندان و رندگرایانی که با توسل به اعتقادات و تهمت زدنها بر دیگران دائما حق وتو خواهند را اینبار حسابی روسیاه نمایند- که بخاطر حرمت حق و حقیقت این وظیفه ی هر مسلمانی است. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا