خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشگاه تقریبا بسته‌ است

یکی از دانشجویان دانشگاه صنایع و معادن تهران، درباره‌ی مشکلات پیش‌آمده در این دانشگاه، گفت: همان مدیران قبلی با روابطی که با وزارت علوم داشتند، کاری کردند که عملکرد ریاست جدید زیر سوال برود و دانشگاه منحل شود. چوب اختلافات چند نفر را دانشجوها دارند میخورند.

«آریا لشگری»، دانشجوی ترم هفت ارشد دانشگاه صنایع و معادن تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، گفت: ما در رشته‌‌ی مکانیک، که چهارده نفر ورودی ارشد بودیم، چند نفرمان انصراف دادند. ما رتبه‌های خیلی خوب، در حد دانشگاه خواجه‌نصیر بوده‌ایم و دانشجوی دانشگاه دولتی روزانه هستیم که از وقتی لیستمان از وزارت علوم خارج شده است، مدرکمان اعتباری ندارد؛ به ‌همین دلیل انگیزه‌ای برای دفاع کردن از پایان‌نامه‌هایمان نداریم .

او درباره‌ی مشکلات دانشگاه گفت: دانشگاه ما زیرنظر وزارت صنعت و معدن و تجارت است و یک مدتی است که با وزارت علوم مشکل پیدا کرده ‌است. چند بار پیگیری کردیم و وزارت صنعت قول داد که مشکل را حل کند، ولی هنوز حل نشده‌ است.

لشگری افزود: یک بار به وزارت علوم رفتیم و گفتند دستگیرتان می‌کنیم و متفرق شوید و اصلا برایشان مهم نیست که در این‌باره رسیدگی‌ کنند و این موضوع عادی است و می‌گویند هرروز چندتا دانشجو مثل شما اینجا می‌آیند و تهدیدشان می‌کنیم که به خانه‌هایشان بروند.

این دانشجو در ادامه گفت: وزارت علوم، سایت دانشگاه را به روی دانشجویانی که درحال تحصیل در دانشگاه هستند بسته ‌است و دو سالی است که دانشجو به اینجا نمی‌فرستد و دانشگاه تقریبا بسته‌است و دیگر استادی به آن‌صورت به اینجا نمی‌آید. معاون وزیر به ما قول داد که یک هفته‌ای سایت را راه می‌اندازد و به شرایط اول باز می‌گرداند ولی ما همچنان مشکلات سابق را داریم.

وی توضیح داد: الان من با ایمیل آکادمیک دانشگاه برای یک ژورنال مقاله فرستادم و نمی‌دانم تایید شده است یا نه، چون سایت دانشگاه بسته شده و به ایمیل‌هایمان دسترسی نداریم.

لشگری در آخر اظهار کرد: دو سال پیش رییس دانشگاه را عوض کردند؛ ریاست قبلی با وزارت علوم رابطه‌ی نزدیکی داشت و زمانی که ریاست قبلی عوض شد، رییس جدید، تمام هیات علمی دانشگاه را عوض کرد و به چند تن از مدیران دانشگاه تهمت دزدی زد و اخراجشان کرد. برداشت من این است که همان مدیران قبلی با روابطی که با وزارت علوم داشتند، کاری کردند که عملکرد ریاست جدید زیر سوال برود و دانشگاه منحل شود و خلاصه چوب اختلافات چند نفر را دانشجوها دارند میخورند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا