خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی مقصران ساخت بناهای ناایمن درمانی به دستگاه قضایی

وزیر بهداشت گفت: باید دید آیا در ساخت این ساختمان ها تقلبی شده است، ما مقصران در ساخت بناهای نا ایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می کنم

ضمن بازدید از بیمارستان طالقانی کرمانشاه و عیادت از مصدومان این بیمارستان با اشاره به این که خوشبختانه وضعیت درمانی مصدومین زلزله خوب و مناسب است، افزود: طبیعی است که پذیرش ۶۰۰ مصدوم در ساعات اولیه حادثه، با مشکلاتی همراه باشد ولی در کمتر از ۲۴ ساعت بالغ بر ۳۰۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است و تعدادی از مصدومان نیز اعزام شدند.

به گزارش ایلنا، هاشمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت با ثباتی داریم و شرایط عادی است، افزود: این ثبات را مرهون تلاش ۲۴ ساعته پرسنل عزیز بیمارستان، همکارانی که از سایر دانشگاه ها آمدند و افرادی که به صورت خودجوش کمک کردند، هستیم.

وزیر بهداشت از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روسای بیمارستان ها، پرسنل درمانی، اعضای هیات علمی و همه کسانی که از ساعات اولیه این حادثه کمک کردند، تشکر کرد.

هاشمی در ادامه به خدمات بی نظیر اورژانس کشور در این حادثه اشاره کرد و گفت: اورژانس یکی از دستگاه هایی است که خدمات قابل قبولی را در این حادثه ارائه کرده است و مورد تایید نمایندگان مردم و مدیران استانی است.

هاشمی با اشاره به این که کار ما هنوز ادامه دارد، افزود: مدیران از تهران به صورت دوره ای برای کمک به عزیزان حادثه دیده، بیمارانی که نیازمند جراحی هستند به منطقه اعزام می شوند و مشکلات درمانی و روانی را نیز رسیدگی خواهند کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که وضعیت کاملا عادی است و نیازی به حضور همکاران دیگر استان ها در اینجا نیست، افزود: هرکس در استان خود به کارها و وظایفش عمل کند.

هاشمی با اشاره به اینکه خوشبختانه از نظر تامین خون، دارو و تجهیزات، نیازی نداریم و البته کمک رسانی باید ادامه داشته باشد، گفت: متاسفانه بعضی از بیمارستان ها در منطقه آسیب دیده اند که از رییس دانشگاه و ستاد وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که موضوع را بررسی کنند که اگر سازه آسیب ندیده است حتما در اولین فرصت ساختمان را به حالت عادی باز گردانده و به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بعضی از بیمارستان هایی که عمر سازه آنها به کمتر از ۳ سال می رسد، با این زلزله آسیب دیده است و این در حالی است که برخی از ساختمان ها با عمر ۵۰ سال آسیب کمتری دیده اند و باید دید آیا در ساخت این ساختمان ها تقلبی شده است و لذا از دستگاه قضایی درخواست دارم که از روش های قانونی با مجریان، پیمانکاران و یا ناظران این ساختمان ها برخورد شود و ما مقصران در ساخت بناهای نا ایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می کنم

هاشمی یاد آور شد: مجموعه ما باید در سخت ترین شرایط خدمت رسانی کند و اگر از مدار خدمت خارج شود، هر آسیبی که به مردم برسد تبعا مسئولیتش با کسانی است که کارشان را درست انجام نداده اند.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از ارتش، سپاه، بسیج و همه ارگان هایی که در این حادثه به وزارت بهداشت کمک کردند، افزود: از هوا نیروز تشکر ویژه دارم که واقعا روز گذشته بی نظیر عمل کرد و هر ۵ دقیقه یک پرواز برای انتقال مجروحین انجام داد .

وی همچنین از ارگان هایی که در برپایی بیمارستان های صحرایی کمک کردند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت در پایان ضمن دعا برای شفای کامل مصدومان این حادثه دردناک، از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر و آرامش مسئلت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا