خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت استاندار سابق تهران از توبیخ شدن توسط روحانی و جهانگیری

استاندار سابق تهران گفت: من در ابتدای این دوره به خاطر آلودگی هوا تهران را تعطیل کردم و از شخص رئیس‌جمهور توبیخ و تذکر گرفتم اما همین امر موجب شد که کمیسیونی در دولت به ریاست آقای رحمانی‌فضلی برای حل مساله آلودگی هوا تشکیل شود و مقرر شد از این به بعد برای تعطیلی تهران به خاطر آلودگی هوا با آقای جهانگیری معاون اول هماهنگ کنیم. بارها به معضل کمبود آب در تهران اشاره کردم و سه بار در این زمینه از آقای جهانگیری تذکر گرفتم که این قدر به این مساله اشاره نکن»

به گزارش ایلنا، در مراسم تودیع و معارفه استانداران تهران سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران در دولت یازدهم با تقدیر از دولت و شخص رئیس‌جمهور و وزیر کشور که در این مدت به او اعتماد کردند، گفت:‌ رحمانی‌فضلی به معنای واقعی کلمه به بنده اعتماد کردند و این امر کار را برای من بسیار آسان کرد. در شهریور سال ۹۲ که شروع به کار کردم، سیاست اصلی من تعامل، همکاری و اعتماد بود و تاکید کردم که هرگز نباید هیچ گونه برخورد فیزیکی صورت بگیرد. پلیس باید کنار مردم باشد و مردم تهران در کنار آنها احساس آرامش کنند.

استاندار سابق با تاکید بر اینکه در تمام این سال‌ها خط قرمز او تخلف مالی و اخلاقی بوده است، ادامه داد: در این دوران روابط را به گونه‌ای تنظیم کردیم که به همه احترام گذاشته شده و تمام سیاست‌های دولت به معنای واقعی کلمه اجرا شود. تمام برنامه‌های تشکل‌های رسمی و احزاب سیاسی بدون نیاز مجوز از سوی استانداری برگزار شد. فقط از آنها درخواست کردیم که برای ایجاد امنیت با فرمانداری هماهنگ باشند. حتی وقتی دوستان اصلاح‌طلب اصرار می‌کردند که به ما مجوز دهید پاسخ می‌دادیم شما پروانه دارید و نیازی به صدور مجوز نیست.

وی ادامه داد: تمامی کنسرت‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز داشتند بدون هیچ گونه مشکلی اجرا شدند اعلام کردیم که به هیچ‌وجه داخل هیچ دانشگاهی نخواهیم شد و در زمان انتخابات تمام مناظره‌ها و نشست‌های انتخاباتی بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد.

هاشمی تاکید کرد: در آستانه انتخابات هدف ما برگزاری انتخاباتی قانونی، بیطرفی کامل و در راستای صیانت از آرای مردم بود و هیئت  اجرایی انتخابات تهران را با حضور هر سه جناح اصولگرا، معتدل و اصلاح طلب برگزار کردیم حتی وقتی بعضی از دوستان می‌خواستند شکایت کنند، گفتیم نتیجه نخواهد داشت تعامل میان هیئت اجرایی و هیئت نظارت بی‌نظیر بود و در انتخابات مجلس ۳۰ نفر از لیست امید با رای قاطع مردم انتخاب شدند و این سیاست‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نیز ادامه یافت.حضور مردم تهران در انتخابات عجیب و حداکثری بود ۴.۵ میلیون نفر به آقای روحانی و ۱.۹ میلیون نفر به آقای رئیسی رای دادند.

استاندار سابق تهران با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای کار با آن مواجه بود، گفت: در آغاز کار شاهد بودیم که شهرستان‌های اطراف تهران همچون ملارد، قدس، قرچک و … هیچ گونه امکاناتی حتی بیمارستان، فرمانداری، نیروی انتظامی و … ندارند. در همین راستا شخصا به مقام معظم رهبری نامه نوشتم تا بتوانیم بخشی از این، مشکلات را حل کنیم همچنین از رئیس‌جمهور نیز درخواست کردیم در قالب سفری به استان تهران ما را در این زمینه یاری کنند. آقای روحانی سه سفر به استان تهران داشتند که برای این استان بسیار راهگشا بود. همچنین آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه سفر پربرکتی به استان داشتند و بالای هزار میلیارد تومان به استان تهران اختصاص داده شد و با سفر ریاست محترم قوه قضائیه و قوه مجریه بسیاری از مشکلات تهران از مسیر برداشته شد.

اوی ادامه داد:‌ استان تهران با کسری‌های بسیاری مواجه است و من در ابتدای این دوره به خاطر آلودگی هوا تهران را تعطیل کردم و از شخص رئیس‌جمهور توبیخ و تذکر گرفتم اما همین امر موجب شد که کمیسیونی در دولت به ریاست آقای رحمانی‌فضلی برای حل مساله آلودگی هوا تشکیل شود و مقرر شد از این به بعد برای تعطیلی تهران به خاطر آلودگی هوا با آقای جهانگیری معاون اول هماهنگ کنیم.

استاندار سابق تهران با اشاره به معضل بعدی تهران یعنی آب ادامه داد: من بارها به معضل کمبود آب در تهران اشاره کردم و سه بار در این زمینه از آقای جهانگیری تذکر گرفتم که این قدر به این مساله اشاره نکن اما مصرف آب باید در تهران به حداقل برسد تا بتوان تهران را آبرسانی کرد در حال حاضر با ۵ میلیون متر مکعب کسری آب مواجه هستیم از سوی دیگر شهرستان‌هایی همچون قرچک و شهرری با مشکل جدی کیفیت آب مواجه بودند که توانستیم در این چهار سال این مساله را حل کنیم با این حال مدیریت مصرف آب به صورت جدی ادامه یابد چرا که با مساله خشکسالی در استان تهران و کشور مواجه هستیم.

هاشمی با اشاره به معضل فاضلاب رها شده در تهران ادامه داد: بحث فاضلاب رها شده در راستای حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های اصلی استانداری تهران بود که در همین راستا ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تاسیس شد و ۱۳ تصفیه خانه در دستور کار دولت آینده است.

هاشمی با اشاره به اقدامات استانداری تهران در دولت یازدهم در بحث اقتصاد مقاومتی افزود: در این دوران کشاورزی استان تهران توانست در کل کشور رتبه اول را کسب کند و در آمد مالیاتی ما هر سال افزایش یافت به طوری که سال جاری توانستیم ۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی بدون هیچ گونه تنش و در سایه تعامل، همکاری و تعادل داشته باشیم. هر چند با وجود  افزایش ۲.۵ برابری مالیات هیچ بخشی از این درآمد نصیب استان تهران نشد. من در این زمینه بارها با رئیس جمهور، آقای نوبخت و جهانگیری صحبت کردم تا حداقل برای تهران در این زمینه امتیازهایی قائل شوند.

وی ادامه داد: در بحث احداث شهرک‌های صنعتی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت ۱۰ شهرک صنعتی تولیدی بلاتکلیف در محدوده استان تهران تصویب و ابلاغ شد بحث انتقال صنایع باید ادامه یابد استان تهران در زمینه مبارزه با مواد مخدر رتبه اول را کسب کرد سال ۹۴ تهران فقط دارای مرکز شفق بود اما الان برای ۱۰ هزار معتاد متجاهر محلی وجود دارد و در این زمینه قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیز به ما کمک کرده است همچنین استان تهران در زمینه پدافند غیرعامل، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مقام اول را داشت.

استاندار سابق تهران با اشاره به فضای آرامش معناداری که در استان تهران شاهد آن بودیم، ادامه داد:‌ همه در کنار هم این آرامش را ایجاد کردند تهران پایتخت کشور و پیشانی نظام است و نباید روی پیشانی نظام حتی یک خط بیفتد یک حرکت کوچک در تهران ابعاد جهانی دارد.

او در انتهای  سخنانش به همکاری و اعتماد وزیر کشور با خود اشاره کرد و گفت:‌ من دارای سعه صدر فراوان هستم و همه تصمیم‌های خود را با مشورت گرفتم اما وقتی تصمیمی می‌گیرم قاطعانه روی آن می‌ایستم. آقای رحمانی فضلی در همان ابتدا به من گفتند آقای هاشمی اگر خودت به تصمیمی رسیدی حتما به آن عمل کن من هیچ وقت تحت فشار تصمیم نگرفتم ولله به هیچ کس باج ندادم. در این راستا هزینه‌های فراوانی را متحمل شدم اما به هیچ کس در این باره چیزی نگفتم و تنها کسی که من را آرام می‌کرد شخص آقای وزیر کشور بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. انصافا حق آقای هاشمی این بود که ارتقای مقام بگیرد و دولت از ایشان به عنوان وزیر استفاده کند اما حیف که حتی در پست اش ابقا هم نشد و تهران را از خدمات خوبشان محروم کردند . آرزوی توفیق برایشان داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا