خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناامنی برای 14 میلیون شهروند تهرانی/ سوال یک استاد مهندسی سازه از شهرداری

اکو ایران نوشت:

فریبرز ناطقی الهی – استاد مهندسی سازه و زلزله – یادداشت کوتاهی با عنوان «امنیت ١٤ میلیون تهرانی دست شهرداری» نوشته و چند سوال بسیار ساده را از مسئولان شهرداری مطرح کرده است:

«سوالی بعنوان یک معلم دروس سازه و مدیریت بحران از شهردار محترم، شورای محترم شهر، خبرگان سازمان مدیریت بحران شهر! و مهندسان عالی مقام شهرداری! تهران دارم. آیا می‌دانید امنیت پایتخت، مرکز سیاسی، کلیه نهادهای اصلی کشور و جان ١٤ میلیون شهروند در دست شما است؟

در زمان کشیدن ستون کناری ساختمان بصورت مورب در منطقه ١٩ انتظار چه رخدادی را داشتید؟! اولین درس مهندسی یعنی درس استاتیک، نه اصلا فیزیک دبیرستان، یادتان بود؟ یادتان بود که نیروی مورب در دو مولفه X و Y تجزیه می‌شود و لذا باید روی ساختمان‌های دیگر در اثر پیچش ساختمان می‌ریخت، وگرنه علمی جدید باید تدوین می‌کردیم!

از ستون بتنی از جایی که آن را کشیدید با توجه به ابعاد ستون (aspect ratio) و باربری و خاموت‌گذاری برای برش چه انتظاری داشتید؟ اصلا به این مسائل اولیه و ابتدایی، همانطور که عرض کردم در حد درس فیزیک دبیرستان فکر کرده بودید؟ چرا عزیزان نیروی انتظامی و انبوه کارگران اصلا در زمان این رخداد خلاقانه شما در محل بودند؟!

خداوند به ایران و همه مردم رحم بفرماید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا