خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم

معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به خارطوم اعلام کرد که واشنگتن برای حذف نام سودان از لیست “کشورهای حامی تروریسم” آماده است. سودان نیز آمادگی خود را برای قطع تمامی روابط با کره شمالی جهت اثبات حسن نیت خود در قبال آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر دو روزه خود به خارطوم، پایتخت سودان اظهار داشت: در سایه تصمیمات مثبتی که خارطوم از سال گذشته اتخاذ کرده، واشنگتن آماده بررسی امکان حذف نام سودان از لیست سیاه خود است.

سالیوان در جمع خبرنگاران خارجی در خارطوم گفت:‌ ما آماده هستیم مذاکرات با دولت سودان درباره این موضوع را ادامه دهیم.

معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست با ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور آمریکا و سودان پیشرفت کند. سالیوان گفت: ما در این دیدار به موضوعات متعددی با هدف استمرار حرکت مثبتی که آغاز کرده‌ایم، پرداختیم.

غندور نیز اظهار داشت: لغو تحریم‌ها اولین گام جدی ما در این مسیر بوده و هدف نهایی خارطوم عادی‌سازی کامل روابط با واشنگتن است.

وزیر خارجه سودان با تاکید براینکه کشورش تمامی روابط خود را با کره شمالی قطع خواهد کرد، گفت: ما متعهد هستیم که روابط تجاری و یا نظامی با کره شمالی نداشته باشیم و امیدواریم که این کشور به سلاح هسته‌ای دست نیابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا