خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عملیات پاکسازی غرب عراق ادامه خواهد یافت»

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به دنبال اعلام آزادی کامل شهر راوه در غرب الانبار ، در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات تا پاکسازی کامل منطقه الجزیره و نوار مرزی عراق در غرب این کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، العبادی آزادی راوه در 340 کیلومتری غرب بغداد و 230 کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار را در زمان تعیین شده و در کمتر از چند ساعت، نشانه قدرت و توانایی نیروهای مسلح عراق دانست و گفت: عملیات با موفقیت و در قالب برنامه طراحی شده در جنگ همراه بوده است.

العبادی این پیروزی را به نیروهای مسلح و مردم عراق تبریک گفت.
پیش از این، حوالی ظهر امروز جمعه ، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات صحرا و راوه در بیانیه ای از آزادی کامل راوه و به اهتزاز درآمدن پرچم عراق بر بلندای ساختمان های مرتفع این شهر خبر داد.

به دنبال بیانیه یارالله، قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق نیز در بیانیه ای ضمن تبریک این پیروزی ، اعلام کرد که با این پیروزی ، کار داعش از نظر نظامی در عراق بطور کامل پایان یافته است.

بخش بزرگی از استان الانبار از ژوئن 2014 همزمان با سقوط موصل و بخش هایی از 6 استان عراق، به دست گروه تروریستی، تکفیری داعش افتاد.

البته شهر فلوجه ، دومین شهر استان الانبار و واقع در حدود 60 کیلومتری غرب بغداد، از اوایل ژانویه 2014 و در پی فتنه چادرهای تحصن توسط برخی جریان های سیاسی در این استان ، به دست داعش افتاده بود و الرمادی مرکز آن نیز در اواسط سال 2015 در یک عملیات مشکوک سقوط کرد.

الرمادی در اواخر سال 2015 آزاد شد و فلوجه نیز در تابستان 2016 به دست نیروهای عراقی آزاد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا