خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پسری 10ساله سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون X را فریب داد

ویدیویی منتشر شده که نشان می‌د‌هد پسری ۱۰ ساله سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس مادرش را فریب می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند. یک شرکت امنیت سایبری نیز مدعی فریب این سیستم با کمک یک ماکس سه بعدی شد.

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، یکی از قابلیت‌های آیفون ایکس استفاده از امکان تشخیص چهره (Face ID) برای باز کردن قفل گوشی است. این قابلیت جایگزین امکان باز کردن قفل گوشی با استفاده از اثر انگشت شده است.

سیستم امنیتی بیومتریک آیفون ایکس پیش از عرضه به علاقمندان گوشی‌های اپل، آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشت. این تکنولوژی با موفقیت، بسیاری از این آزمون‌ها را پشت سر گذاشت.

در برخی از آزمایش‌های صورت گرفته، اعضای یک خانواده که مشخصات ظاهری مشابه داشتند، موفق شدند سیستم امنیتی بیومتریک آیفون (Face ID) را دور بزنند.

وب‌سایت Wired در گزارشی در این باره می‌نویسد که سیستم تشخیص چهره آیفون یک کودک ۱۰ ساله را به جای مادرش تایید و قفل گوشی را باز کرده است. پیش از این متخصصان اپل گفته بودند که ضریب اشتباه سیستم تشخیص چهره گوشی جدید این شرکت، یک در یک میلیون است.

به نوشته این وب‌سایت‌، عمار مالک ۱۰ ساله به طور اتفاقی متوجه شد که می‌تواند قفل گوشی آیفون ایکس‌ مادرش، سانا شروانی را  باز کند.

این گزارش مدعی است که عمار یک بار توانسته سیستم امنیت بیومتریک آیفون ایکس پدرش را نیز فریب دهد اما تلاش‌های بعدی او موفق نبوده‌اند.

این خانواده ویدیویی از باز کردن قفل آیفون ایکس توسط فرزندشان را منتشر کرده‌اند.

هشدار به والدین

اپل به پرسش سایت Mashable در مورد این اتفاق پاسخ روشنی نداده اما به مقاله‌ای درباره “سیستم تشخیص هویت” که در بخش پشتیبانی وب‌سایت اپل منتشر شده، ارجاع داده است.

در بخشی از این مقاله به برخی مشکلات احتمالی سیستم تشخیص چهره اشاره شده است: «نتایج احتمالی برای دوقلوها و خواهران و برادران که ظاهری مشابه دارند متفاوت است، همچنین برای کودکان زیر ۱۳ سال به این علت که مشخصات فردی صورت آن‌ها به طور کامل شکل نگرفته است. اگر نگران این موارد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را با رمز عبور قفل کنید.»

گزارش‌نویس سایت Mashable به والدین دارای آیفون‌های ایکس پیشنهاد می‌کند که سیستم تشخیص چهره را با کودکانشان آزمایش کنند، قوانین روشنی در مورد دسترسی کودکان‌شان به تلفن همراه وضع کنند و اگر همچنان نگران هستند، از سیستم رمز عبور به جای تشخیص چهره استفاده کنند.

ماسک ۱۵۰ دلاری علیه آیفون

در همین حال هفته گذشته یک شرکت امنیت سایبری ویتنامی مدعی شد که توانسته است با استفاده از یک ماسک سه‌بعدی، سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس را فریب بدهد.

متخصصان شرکت Bkav روز ۱۰ نوامبر در یک کنفرانس خبری ویدیویی را به نمایش گذاشتند که یک ماسک سه‌بعدی قفل یک گوشی آیفون را باز می‌کند.

کمپانی Bkav  مدعی شده که هزینه طراحی این ماسک سه‌بعدی چیزی در حدود ۱۵۰ دلار بوده است. به گفته متخصصاص این شرکت، استفاده از سیستم اثر انگشت همچنان مطمئن‌تر از چهره افراد است.

ادعای این شرکت از سوی منابع دیگر تایید نشده است. پیش از این تلاش‌های مختلف برای طراحی ماسکی که بتواند سیستم امنیتی آیفون ایکس را فریب بدهد، ناموفق بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا