خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چشم در برابر چشم» و «وُیتک» روی صحنه مولوی

دو نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی «آرش طاهرخانی» و «وُیتک» به کارگردانی «طناز مظفری» از این هفته در تالار مولوی اجرای خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نماش چشم در برابر چشم، (Measure for Measure) نوشته ویلیام شکسپیر -که پیشتر به قلم علاالدین پازارگادی با عنوان «کلوخ انداز را پاداش سنگ است» ترجمه شده بود- برای اولین بار توسط گروه تئاتر پدال و به کارگردانی آرش طاهرخانی، دانشجوی ارشد رشته کارگردانی دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران، در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه می رود. این نمایش از روز دوشنبه 29 آبان، هرشب به جز شنبه ها ساعت 20:30 اجرا خواهد داشت.

نماش «وُیتک» نیز به نویسندگی و کارگردانی طناز مظفری، دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران، از روز جمعه ۳ تا ۲۲ آذرماه ساعت 17 در سالن کوچک مجموعه تئاتر مولوی به روی صحنه می رود.

این نمایش بر مبنای زندگی واقعی یک خرس قهوه ای ایرانی به نام وُیتک (به لهستانی: Wojtek) است که در جریان جنگ دوم جهانی، به طور رسمی به عضویت گروهان ۲۲ پشتیبانی توپخانه ارتش لهستان درآمد. وُیتک در میان سربازان لهستانی به عنوان سمبل خوش‌یمنی شناخته می شد. نام وُیتک از زبان اسلاوی باستان گرفته شده و به معنای «جنگجوی خندان» است.

لازم به ذکر است بلیط این دو نمایش برای دانشجویان کلیه مراکز آموزش عالی در گیشه تالار مولوی با ۶۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا