خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حتی ترامپ به نفع روحانی تمام شده است»

/ گفت‌وگوی سید محمد غرضی با انصاف نیوز /

سید «محمد غرضی»، سیاستمدار ایرانی، درباره‌ی موقعیت دولت «حسن روحانی» گفت: روحانی اگر بتواند با آن اقتداری که به دست آورده، رضایت مردم را به دست آورد پیروز شده است اما اگر به سمت تناقضات اجتماعی حرکت کند، به نتیجه نمی‌رسد.

محمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی موقعیت دولت روحانی گفت: موقعیت آقای روحانی بین نود دولتی که از مشروطه تا حالا وجود داشته است، از همه بهتر است. مسایل داخلی، خارجی، اجتماعی و حتی ترامپ به نفع روحانی تمام شده است.

او افزود: روحانی اگر بتواند با آن اقتداری که به دست آورده؛ رضایت مردم را به دست آورد پیروز شده است اما اگر به سمت تناقضات اجتماعی حرکت کند، به نتیجه نمی‌رسد. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما دولتی نبوده است که نیک‌نامی داشته باشد.

غرضی در انتخابات سال 92 یکی از 6 کاندیدای ریاست‌جمهوری بود که از بین شش کاندیدا، نفر ششم شد. غرضی در سال 96 هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد اما صلاحیتش تأیید نشد.

او در پاسخ به این سؤال که «آیا دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید می‌شود؟» گفت: موقعیت‌ها به‌گونه‌ای است که باید سنجیده شود. ما حرف‌هایمان را زده‌ایم و مؤثر بوده است؛ برای مثال حمله به تورم و حمله به بانکداری بود اما روش‌ها برای حل این مشکلات درست نبوده ولی به‌هرحال این انتقادات در قدرت سیاسی مطرح‌شده است.

# افغانستان چشم ما است

سید محمد غرضی که وزیر نفت و وزیر پست، تلگرام و تلفن «میرحسین موسوی» بوده است درباره‌ی افغانستان گفت: افغانستان چشم‌ ماست. تحولات اجتماعی ایران و افغانستان مانند یکدیگر است. برای مثال هم‌زمان با دعوای شریعتی و مطهری که در تهران بود، در افغانستان مانند آن را دیدم. بسیاری از زیربناهای کشور را با حداقل دستمزد و حداکثر تلاش ایجاد کرده‌اند.

این سیاستمدار درباره‌ی اشتراکات ایران و افغانستان افزود: مردم ایران به افغانستانی‌ها بیشتر از نزدیکان خود اعتماد می‌کنند. افغانستان نیز کارهای خوبی انجام داده است؛ برای مثال فارسی را زبان رسمی خود اعلام کرده، نوروز را جشن ملی دانسته و تاریخ شمسی را مبدأ تقویم خود گذاشت. ایران و افغانستان یک ملت و فرهنگ با زبان و تاریخ مشترک هستند.

غرضی در پایان درباره‌ی آموزش دانشجویان افغانستانی و حمایت ایران از مردم افغانستان گفت: من مسوولیت‌های زیادی داشتم. هم در جنگ شرکت کرده و هم در نفت و مخابرات کار کردم. سی سال پیش، من شاید صدها آدم که دیپلم داشتند را از افغانستان آوردم تا درس بخوانند و لیسانس بگیرند؛ من در مخابرات برای آن‌ها کلاس گذاشتم و آنها لیسانس گرفته و به کشورشان رفتند. تحولات افغانستان به هر سمت برود ایران حامی مردم افغانستان خواهد ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود برسردار رانندگی ما؟اماجناب سرداررانندگی ان زمان که یکی ازمسولین بلندپایه نظام جمهوری اسلامی وجزمقامات کلیدی واجرایی باانواع مدیریت هاوسمت های کلیدی واجرایی؟بقول خودشان چرا باپول وهزینه های بیت المال صدهادیپلمه ازکشورافغانستان ملت یک کشورخارجی رابرای ادامه تحصیل واردکشورنموده !؟اماملت کشورخودمان جهت ادامه تحصیل ارزان تر باید مجبور به ترک وطن وراهی اوارگی کشورهایی مثل هندوستان،ترکیه وغیره شوند!!

    1. حالا این بابا یک حرفی زد ، تو چرا باور کردی . میخواهد ملت افغانستان را هم مانند ملت ایران دعاگوی خود کند !

  2. جناب سرداررانندگی!؟اینکارتان تضیح حقوق ملت وهموطنانت محسوب می شود؟ایابهترنبودبجای صدهادیپلمه اتباح خارجی ازهموطنان کشور مثل مردم استان سیستان وبلوچستان که طی سالیان صدهادانشجوباوجودفقر وعدم توانایی مالی ازادامه تحصیلات دانشگاهی بازمی مانند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا