خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کوربین خواهان برکناری بوریس جانسون شد

«جرمی کوربین»، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس در نامه‌ای به رهبران دیگر احزاب اپوزیسیون و همچنین نمایندگان حرب توری خواست تا با برکناری «بوریس جانسون»، نخست وزیر کنونی این کشور و کمک به حزب کارگر برای تشکیل یک دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات سراسری، از وقوع یک بریگزیت بدون توافق جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یورو نیوز، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در این نامه پیشنهاد داد که وی به عنوان رهبر دولت موقت با هدف اعلام انتخابات سراسری انتخاب شود.

وی گفت: یک دولت موقت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) را به تعویق خواهد انداخت و باعث برگزاری انتخابات سراسری خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس متعهد شده تا ۳۱ اکتبر با یا بدون یک توافق انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند.

کوربین گفت: کمپین انتخاباتی حزب کارگر حول محور وعده برگزاری رفراندم دوم در خصوص شروط بریگزیت از جمله گزینه‌ای برای باقی ماندن لندن در اتحادیه اروپا تا سه سال بعد از خروجش از این بلوک است.

کوربین در این نامه خطاب به رهبران دیگر احزاب اپوزیسون و سیاستمداران عالی رتبه گفت: این دولت هیچ مجوزی برای بریگزیت بدون توافق ندارد و رفراندم ۲۰۱۶ هیچ مجوزی را برای بریگزیت بدون توافق ارائه نکرده است.

وی افزود: در نتیجه من قصد دارم هر چه سریعتر یعنی هنگامی که بتوانیم از موفقیت‌مان مطمئن باشیم درخواست برگزاری رای عدم اعتماد به بوریس جانسون را بدهم.

کوربین در این نامه از نمایندگان پارلمان انگلیس خواست تا در برکناری بوریس جانسون کمک کرده و وی را به عنوان رئیس دولت موقت انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت رای عدم اعتماد پارلمان به دولت بوریس جانسون به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون، اعتماد نمایندگان را برای تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات سراسری جلب کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا