خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ده کار روزمره که رؤسای جمهور آمریکا هرگز نباید انجام دهند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: درمطلب زیر به ۱۰ کار روزمره ای می پردازیم که رئیس جمهور آمریکا طبق قانون در دوران کاری خود اجازه ی انجام آن ها را ندارد.

مقام ریاست جمهوری با وظایف قانونی سنگینی همراه است اما بدیهی است که قدرت انجام کارهایی را به صاحب مقام می بخشد که از توانایی مردم عادی خارج است. با این حال، این شغل با محدودیت هایی هم همراه است و رئیس جمهور اجازه ی انجام بسیاری از کارهای عادی را ندارد.

۱- مکالمه ی تلفنی یا ویدئو چت عادی با دوستان

سرویس مخفی ایالات متحده ی امریکا یک نهاد امنیتی است که یکی از وظایف آن حفظ امنیت رئیس جمهور امریکا است. این سازمان برای برنامه ریزی، هماهنگی و تأمین امنیت تمامی فعالیت های رئیس جمهور تلاش زیادی می کند. برای مثال، مکالمه ی تلفنی یا ویدئو چت رئیس جمهور امریکا با یک دوستانش تنها از طریق خطوط امن امکان پذیر است.بنابراین رئیس جمهور نمی تواند مثل مردم عادی به راحتی با تلفن همراه با دوستان خود تماس بگیرد و قبل از هر گونه مکالمه ای باید سرویس مخفی را مطلع کند.

۲- رفتن به سینما

رفتن به سینما هم امکان پذیر نیست و رئیس جمهور امریکا فیلم ها را تنها در کاخ سفید می تواند ببیند.

۳- غذا خوردن در رستوران

رئیس جمهور امریکا می تواند در رستوران غذا بخورد اما سرویس مخفی باید جلوتر از زمان مورد نظر، با انجام تدابیر لازم امنیت رستوران را تأمین کند. به علاوه، طبق گزارش ها رئیس جمهور امریکا نمی تواند خارج از کاخ سفید غذایی بخورد مگر آنکه یک تیستر رسمی با امتحان کردن غذا از سلامت آن اطمینان حاصل کند.

۴- رانندگی

رئیس جمهور امریکا اجازه ی رانندگی ندارد. خودرویی که رئیس جمهور را حمل می کند تحت حفاظت شدید قرار دارد و راننده ی آن آموزش های زیادی برای آمادگی در موقعیت های اضطراری دیده است. با این حال، در مکان هایی مثل کمپ دیوید (محل استراحت و خانه ی ییلاقی رئیس جمهور امریکا) یا املاک شخصی، رئیس جمهور می تواند پیاده روی و دوچرخه سواری کند و یا هر کار ساده ی دیگری را انجام دهد.

رئیس جمهورهای سابق امریکا یکی از بزرگ ترین محدودیت های دوران کاری خود را نداشتن حق رانندگی بیان کرده اند، به ویژه آنکه حتی بعد از خروج از دفتر کار خود هم اجازه ی رانندگی ندارند. رونالد ریگان و جورج دبلیو. بوش زمانی که رئیس جمهور امریکا بودند، با رانندگی در مزرعه های شخصی خود این لذت را تجربه می کردند. این کار با اجازه ی سرویس مخفی انجام می شد و آن ها می توانستند در املاک تحت حفاظت رانندگی کنند.

۵- حضور در برنامه ها یا مسابقات ورزشی فرزندان

یکی دیگر از معایبی که رئیس جمهورهای قبلی امریکا بیان کرده تأثیراتی است که این شغل بر خانواده ی آن ها دارد. برای مثال، حضور رئیس جمهور در مسابقه ی ورزشی یا نمایش تئاتر فرزند یا نوه ی خود به چنان تدابیر امنیتی زیادی در خصوص بقیه ی حضار و شرکت کنندگان برنامه نیاز دارد که در عمل امکان پذیر است. بعضی از فرزندان رئیس جمهورهای امریکا به مدرسه ای در داخل کاخ سفید می روند (این مدرسه کلاس درس و زمین بازی دارد) چون اگر بخواهند به یک مدرسه ی عادی بروند همه ی تدابیر امنیتی باید رعایت شود.

۶- استفاده ی بدون نظارت از تکنولوژی های شخصی

با پیشرفت تکنولوژی، سرویس مخفی هم باید از تمامی تهدیدهای امنیتی جدید آگاه باشد. در سال های اخیر محدودیت های بیشتری در خصوص تکنولوژی های شخصی رئیس جمهورهای امریکا اعمال شده است، به ویژه گوشی بلک بری اوباما، رئیس جمهور سابق و حساب کاربری دونالد ترامپ در توییتر. به هر دو رئیس جمهور توصیه شد که بعد از ترک دفتر کار خود، دیگر از آن ها استفاده نکنند یا حداقل کمتر استفاده کنند. طبق گزارش های اخیر، رئیس جمهور نمی تواند در شبکه های اجتماعی مردم را بلاک کند چون این کار خلاف متمم اول قانون اساسی ایلات متحده ی امریکا محسوب می شود.

۷- استفاده از خطوط هواپیمایی تجاری

اگر روزی رئیس جمهور امریکا بخواهد با یکی از خطوط هواپیمایی تجاری امریکا سفر کند با مخالفت سرویس مخفی رو به رو خواهد شد و این یکی از دیگر از کارهای عادی ای است که رئیس جمهور به هیچ وجه اجازه ی انجام آن را ندارد. البته رئیس جمهور بسیاری از کارهای مردم عادی را با محدودیت های بسیار بیشتر می تواند انجام دهد. اما دور از ذهن است که رئیس جمهور امریکا به جای سفر با هواپیمای مخصوص خود یعنی ایر فورس وان، بخواهد خود را درگیر کشمکش های خطوط هواپیمایی تجاری کند!

۸- باز کردن پنجره ها

رئیس جمهورهای امریکا حتی در یک روز زیبای بهاری هم نمی توانند پنجره ها را باز کنند. میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق امریکا در مصاحبه ای در اواخر دوران کاری همسرش بیان کرده بود: «دلم می خواهد کارهای ساده ای مثل باز کردن پنجره را انجام بدهم.» به دلایل امنیتی هیچ یک از پنجره های کاخ سفید یا خودرو نباید باز شود. به جز یک استثنا که میشل اوباما، بانوی اول سابق امریکا به آن اشاره کرد: «یک روز مأمور ارشد من اجازه داد که در راه کمپ دیوید پنجره ی ماشین را باز کنم. حدوداً پنج دقیقه طول کشید. او به من گفت پنجره ها را باز کن و لذت ببر.»

۹- تمیز کردن دفتر کار خود

رئیس جمهور امریکا از تمیز کردن دفتر کار خود یا دور انداختن هر گونه نامه ای منع می شود. این مسأله شامل ایمیل ها هم می شود. هر چیزی قبل از دور انداخته شدن، باید توسط کارکنان کاخ سفید با دقت طبقه بندی و تمیز شود.

۱۰- در واقع هیچ کاری!

اگر رئیس جمهور امریکا بخواهد کاری انجام دهد که مشکلات امنیتی زیادی دارد، مثل قدم زدن در بیرون کاخ سفید برای احوال پرسی با مردم یا رفتن به یک مکان خطرناک، حرف آخر را رئیس جمهور می زند و سرویس مخفی تمام تلاشش را می کند که خود را با شرایط سازگار کند. بنابراین اگر رئیس جمهور تمایل شدیدی به کاری داشته باشد که می تواند تهدیدآمیز باشد، سرویس مخفی مجبور است که به او اجازه ی انجام آن را بدهد.

با این حال، یکی از قوانین فدرال سرویس مخفی را موظف می کند که از رئیس جمهور و خانواده ی او محافظت کند. این قانون رئیس جمهور را از نپذیرفتن محافظت سرویس مخفی منع می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا