خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اقدام وزارت بهداشت در خرید راهبردی خدمات سلامت غیرقانونی است»

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس اقدام فعلی وزارت بهداشت در خرید راهبردی خدمات سلامت را غیرقانونی خواند وگفت: وزارت بهداشت نباید خارج از سطح‌بندی خرید خدمت داشته باشد.

به گزارش انصاف نیوز، دکتر پزشکیان، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه وزارت بهداشت نتوانسته خرید راهبردی خدمات را در حوزه سلامت انجام دهد، افزود: خرید خدمت راهبردی باید بر اساس قانون صورت می‌گرفت که متاسفانه وزارت بهداشت در این مسیر حرکت نکرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خرید راهبردی تعرفه‌ای نیست، ادامه داد: در خرید راهبردی خدمات سلامت باید قیمت واقعی خدمات را استخراج کرده و به صورت راهبردی آن را خریداری کنند؛ در واقع در خرید راهبردی، خدمات سلامت خریداری می شود نه اینکه بار مراجعه بیماران خریداری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اکنون بار مراجعه مردم خریداری می شود، تصریح کرد: واقعیت آن است که با خرید راهبردی خدمات سلامت می توان هزینه‌ها را کنترل کرد اما راهی که اکنون وزارت بهداشت در پیش گرفته روز به روز بار دولت را افزایش داده و هزینه مالی را بر دوش مردم افزایش می دهد.

پزشکیان تاکید کرد: زمانی که برای بار مراجعه مردم اعتبار درنظر گرفته شود این خطاها در واقع پیش می آید که هربار به بهانه بررسی جواب آزمایش های بیمار مبلغ پولی دریافت می شود درحالی که اگر سلامت خریداری شود زمانی که بیمار مورد درمان قرار گرفت پول پرداخت می شود.

وی یادآور شد: اکنون با افزایش تعرفه ای که طی چند سال گذشته صورت گرفته بیمه ها در پرداخت های خود بسیار ناتوان شده اند چراکه زمانی که افزایش تعرفه ای صورت می گیرد باید ابتدا اعتبار آن دیده شود و سپس این افزایش شکل گیرد که این اتفاق در حوزه سلامت رخ نداده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این راهی که وزارت بهداشت در پیش گرفته غیرقانونی و غیرعلمی است؛ از آن جهت غیرقانونی است که ما بارها به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم که باید خرید راهبردی داشته باشد و خارج از سطح‌بندی خرید خدمت نداشته باشد اما اکنون این روندی که در پیش گرفته شده تنها بار بیمه ها افزایش یافته است که این وضعیت به این راحتی نیز حل نخواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا