خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض پذیرفته‌شدگان اخراج شده‌ی دانشگاه آزاد

حدود 50 تا 60 نفر از دانشجویان معترض دانشگاه آزاد که دو هفته پس از پذیرش آنها در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از سوی دانشگاه آزاد به آنها گفته شده است که پذیرش آنها اشتباهی سیستماتیک بوده است صبح امروز در مقابل دبیرخانه‌ی شورایعالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

نماینده‌ی این دانشجویان در اینباره گفت: روسای دانشگاه در هرجلسه‌ای که حاضر می‌شوند، چه جلسات با رییس جمهور و چه با مجلسی‌ها، می‌گویند مشکل حل شده؛ درصورتیکه ما الان دانشجویانی داریم که کاملا بلاتکلیف هستند.

شهرام شفیعی، نماینده‌ی دانشجویان، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: حول و حوش 11 مهر تعدادی از دانشجویان را برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، به استناد سند پذیرشی که خودش اعلام کرده است ثبت نام قطعی کرده؛ بچه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، یعنی پول واریز کردند، برخی انتخاب واحد کرده‌اند و سرکلاس هم رفته‌اند و چه بسا همین الان هم سر کلاس هستند. دانشگاه آزاد دو هفته‌ بعد از ثبت نام اعلام کرد که اشتباه شده و شما دیگر دانشجوی ما نیستید، بیایید پولتان را بگیرید و بروید!

شفیعی درباره‌ی مشکلاتی که برای این دانشجویان پیش آمده است گفت: «در نتیجه‌ی این اتفاق مشکلات فراوانی برای این بچه‌ها بوجود آمده است. اول اینکه بچه‌ها عملا می‌گویند که ما دیگر نمی‌توانیم درس بخوانیم و دیگر انگیزه‌ای نداریم که بنشینیم و دوباره برای کنکور بخوانیم.

نکته‌ی بعدی این است که پسرانی که پذیرفته شده‌اند برایشان مشکل خدمت بوجود آمده است. غیبت برایشان خورده است. آنها الان عملا دانشجو هستند و پروفایل‌شان باز است، یعنی براحتی می‌توانند در آنجا ببینند که پول واریز کرده‌اند، انتخاب رشته و واحد کرده‌اند.

غیر از اینها این موضوع علاوه بر فشارهای روحی و روانی مسایل مالی را به خانواده‌ها و افراد تحمیل کرده است، بعضی خانواده‌ها در آن شهری که فرزندشان پذیرفته شده است یکساله خانه اجاره کرده‌اند!»

او در باره‌ی مواجهه‌ی دانشگاه آزاد با این موضوع گفت: «دانشگاه آزاد هم با ترفندهای مختلف، سعی کرده است در طول این دو ماه و نیم این موضوع را پراکنده کند. یک نمونه‌اش که الان هم رسانه‌ای شده است، بحث بچه‌های دامپزشکی است. یعنی دانشگاه آزاد مثلا شمایی را که رشته‌ی پرستاری قبول شده‌اید، چون اشتباه کرده‌اند، گفته‌اند انصراف بده و برو دامپزشکی! الان نزدیک به 5 هزار نفر دانشگاه آزاد دانشجوی رشته‌ی دامپزشکی گرفته است و دیروز اعلام شده که 4 هزار نفر اضافه ثبت‌نام شده‌اند. با این 4 هزار نفر هم بعد از 2 ماه نشستن سرکلاس خداحافظی می‌کنند. مسوول دامپزشکی کشور گفته است که این اصلا غیرقانونی بوده و چه کسی گفته که شما این تعداد دانشجو بگیرید.

دانشگاه آزاد خیلی راحت عنوان می‌کند که یک اشتباه سیستماتیک بوده است و ما تعدادی از روسای دانشگاه‌ها را بیرون کرده‌ایم و تاکید می‌کنند این مشکل از نظر آنها حل شده است! آقای تهرانچی و رییس دانشگاه و معاونانش در هرجلسه‌ای که حاضر می‌شوند، چه جلسات با رییس جمهور و چه با مجلسی‌ها، می‌گویند مشکل حل شده. درصورتیکه ما الان دانشجویانی داریم که کاملا بلاتکلیف هستند.»

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا