خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دعاگوی آقای شمخانی هستیم!

یک نماینده مجلس درباره پشت پرده‌ی موضوع حصر گفت: این که آقای شمخانی به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی مطرح کرد که می‌خواهیم حصری در کار نباشد و محصوران هر کسی را که می‌خواهند ملاقات می‎کنند را به فال نیک می‌گیریم و از ایشان ممنون هستیم و دعا می‌کنیم که این موضوع تحقق عینی پیدا کند.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، در این باره تأکید کرد: دعاگوی آقای شمخانی نیز هستیم که به این مطالبه‌ی عمومی جوابگو است و توصیه‌ی من به رسانه‌ها این است که بر روی خبر اظهارات ایشان کار کنند و آنقدر پیگیری کنند که همه‌ی ما احساس کنیم که واقعیت دارد.

خاطرات تندی‌های آقای روحانی را در مجالس دوم و سوم به یاد دارم

وی درباره‌ی «مواضع اخیر روحانی و این که آیا روحانی اصولگرا شده است یا خیر؟»، گفت: من در مجلس دوم و سوم با آقای روحانی همکار بودم؛ تا آنجایی که به خاطر دارم آقای روحانی جزو راست‌های تند بود و خاطرات این تندی‌ها را نیز به یاد دارم، اما در این چند سال گذشته، ایشان به هر حال در گفتار و صحبت‌ها به ظاهر رویکرد اصلاح‌طلبانه داشته است.

حیدری ادامه داد: رویکردهای چند سال اخیر روحانی موجب شد که نظر آقای خاتمی نیز جلب شود و مرحوم آقای هاشمی نیز در انتخابات سال 92 بسیار نقش داشت و برای این که روحانی کاندیدای نهایی انتخابات شود، بسیار تاثیرگذار بود، بطوری که آقای خاتمی از دکتر عارف تقاضا کرد که انصراف دهد و کار بسیار مدبرانه‌ای بود، زیرا اگر هر دو حضور پیدا می‌کردند، بار دیگر صحنه‌ی 1384 تکرار می‌شد و معلوم نبود که اوضاع بدتر از چند سال قبلی می‌شد یا خیر.

آقای روحانی، اصولگرایی است که مواضع اصلاح‎طلبانه گرفته!

این نماینده مجلس با تأکید بر این که «ما آقای روحانی را اصولگرایی که مواضع اصلاح‎طلبانه گرفته است، می‎دانیم»، تصریح کرد: به نظر من هر کسی که واقع‎بین باشد، به نوعی در راستای اصلاح‎طلبی قرار می‌گیرد، زیرا اصلاح‎طلبی یک مفهوم است؛ برای مثال آقای مطهری که همین الان هم خودش را یک اصولگرا می‌داند، مواضعش به اصلاح‎طلبی نزدیکتر است.

حیدری افزود: اعتقاد شخصی من بعنوان یک اصلاح‎طلب این است که باید وسیع نگاه کنیم و ذهنیت خود را گسترش دهیم؛ اصلاح‎طلبی این ظرفیت را دارد و ما نیز باید در عمل این کار را انجام دهیم تا همه‌ی کسانی که در هر گوشه‌ی اصلاح‎طلبی می‌توانند قرار بگیرند را با آغوش گرم بپذیریم، این به نفع آینده کشور است.

پشت پرده‌ی رأی اعتماد به وزیر علوم

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین درباره‌ی «پشت پرده‌های رأی اعتماد به وزیر علوم»، گفت: زمانی که آقای غلامی معرفی شد، از طرف اصلاح‎طلب‌های بیرون از مجلس می‌گفتند که آقای «فرجی دانا» معرف ایشان بوده است و همچنین اصلاح‎طلب‌های دیگری که در این سال‌ها در وزارت علوم مسوولیت داشتند، مانند آقای «ظریفیان»، «فرجی دانا»، «خانیکی» و «میلی منفرد»، «اکرمی» و حتی «معین» و… نیز در این باره مصاحبه کردند و این درحالی بود که فضای رسانه‌ای دانشجویی که در ابتدا نسبت به آقای غلامی منفی بود، تغییر کرد و رو به مثبت شدن رفت.

این نماینده‌ی مجلس در پاسخ به این که «با توجه به اعتراضات و تجمعات صورت گرفته از سوی دانشجویان در دانشگاه‌ها و نامه‌هایی که در اعتراض به گزینه‌ی اعلامی بر ای وزارت علوم به رییس‎جمهور ارسال کردند، چگونه این فضا را مثبت ارزیابی می‌کنید؟»، افزود: بنده مشاهدات خودم را می‎گویم؛ آن چیزی که در فضای مجازی منتشر می‌شد، نشان از مثبت بودن فضا داشت، اما تجمعات دانشجویی نیز جای خود را دارد.

حیدری ادامه داد: از سوی دیگر اصولگرایان مجلس و نمایندگان مستقل نیز نسبت به آقای غلامی نظر مثبتی داشتند و آنچه درباره‌ی فراکسیون امید شاهد بودم این که برخی خیلی تند نسبت به غلامی مواضع منفی داشتند و در این باره، فراکسیون امید کارگروهی را که در آن برخی اعضای کمیسیون آموزش نیز حضور داشتند، تشکیل داده بود و روی موضوع کار می‌کردند تا جمع‎بندی کارگروه را در فراکسیون ارایه دهند.

رأی آوردن آقای غلامی قطعی بود

وی با اشاره به این که «موضوع وزارت علوم در مجلس بسیار ظریف بود، اما مشخص بود آقای غلامی رأی می‌آورد»، درباره‌ی این که «آیا توصیه‌ای برای رأی آوردن غلامی شده بود»، گفت: به روی فضای مجلس برای رأی آوردن آقای غلامی مثبت بود و توصیه‌ای صورت نگرفته بود، اما فضای مجلس به گونه‌ای بود که رأی آوردن آقای غلامی قطعی بود.

فراکسیون امید آن لیست 170 نفره که زمان انتخابات در لیست امید بودند؛ نیست!

حیدری درباره‌ی این که «چرا فراکسیون امید به اجماع نرسید»، افزود: فراکسیون امید آن لیست 170 نفره که زمان انتخابات در لیست امید بودند؛ نیست؛ از همان ابتدا عده‌ای از نماینددگان به نام مستقلین، راه خود را جدا کردند و گویا از ابتدا برنامه‎ریزی آن‌ها این بود که تنها برای رأی آوردن از لیست امید استفاده کنند، چون از همان روز اول همراه ما نبودند؛ البته اصلاح‎طلب‌های مجلس کسانی که اصلاح‎طلب‌های شناسنامه‎دار هستند، هنوز در چارچوب اصلاح‎طلبی‎شان اعلام موضع می‌کنند.

مردم باید متوجه ‌شوند برخی نمایندگان تا چه اندازه در گفتار و رفتار دچار تناقض هستند

این نماینده‌ی مجلس درباره‌ی تعداد اعضای فراکسیون امید، افزود: در حال انجام تمهیداتی برای انتشار لیست اسامی فراکسیون هستیم، اما نظر خود بنده این است که مردم متوجه ‌شوند آن نماینده تا چه اندازه در گفتار و رفتار دچار تناقض است؛ امروز فرم‌هایی تهیه شده است که اگر کسی عضو فراکسیون امید است، یکی از تعهدات اخلاقی این است که عضو فراکسیون دیگری نباشد و در این رابطه، یک نماینده به من مراجعه کرد و گفت که من هر سه فراکسیون را شرکت خواهم کرد.

حیدری در پاسخ به این پرسش که «پس از طولانی شدن روند معرفی گزینه‌ی وزارت علوم به مجلس و گمانه‎زنی‌ها در این مورد، رییس‎جمهور در اظهاراتی در واکنش به اعتراضات نسبت به این گزینه گفته بود که نشد؛ این را چگونه توجیه می‌کنید؟ چرا رییس‎جمهور می‌گوید نشد؟ چه کسی نگذاشته است؟»، گفت: به هر حال به اندازه‌ای که نسبت به وزارت علوم حساسیت وجود دارد برای وزارت نیرو، نفت و یا حتی وزارت خارجه، این حساسیت وجود ندارد؛ حال دلیل این حساسیت چیست، نمی‌دانم!

وی ادامه داد: به نظر بنده در این چند دهه‌ی اخیر، جامعه‌ی دانشگاه و دانشجویی حالت مرجعی برای جماعت زیادی از مردم قرار گرفتند، بطوری که در انتخابات بسیار تعیین کننده هستند و  بارزترین نمونه‌ی این تأثیرگذاری را می‌توان به خرداد 76 و انتخاب آقای خاتمی اشاره کرد و بعد از آن در انتخابات دیگر نیز، دانشجویان در حقیقت تعیین کننده بودند.

مراکز قدرت بر روی وزارت علوم حساس هستند

این نماینده‌ی اصلاح‎طلب افزود: این‌ها بر این باور هستند که وزیر علوم نقش زیادی دارد، البته وزیر علوم نقش دارد، اما نه آن نقشی که بخواهد زیر و رو کند، در نتیجه با این اوصاف مراکز قدرت بر این موضوع حساس هستند و می‌خواهند حداقل به گونه‌ای با رویکردهای آنها نیز سازگاری داشته باشد و آن طور که آقای روحانی نیز مطرح کرد، اولویت‌های اول وزارت علوم مورد قبول واقع نشد و به اولویت‌های بعدی رسید.

غلامرضا حیدری
غلامرضا حیدری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای حیدری شما در تمام مدت ریاست جمهوری احمدی نژاد ساکت بودید ولی روحانی به قول شما اصولگرا در کنار مرحوم هاشمی جزو کسانی بود که در زمینه سیاست خارجی و هسته ای و گاهی اقتصادی انتقاد می کرد و به همین خاطر همین صدا و سیمای میلی در دفاع از کارنامه و اعمال سعید جلیلی در مذاکرات هسته ای مدام به او حمله می کرد … نمی دونم این چه بیماری هست که دامن اصلاح طلب ها رو گرفته و مدام به روحانی طعنه می زنند و حمله می کنند ولی حتی در زمان ریاست جمهوری روحانی هم جرات انتقاد به تندروها رو نداشته و ندارند ….!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا