خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سعد حریری و سلاح حزب الله!؟

به گزارش انصاف نیوز، سیدعطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی با عنوان «سعد حریری و سلاح حزب الله!؟» در وبلاگ خود نوشت:

طارق متری وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن و دانشمند و بسیار خوان بوده و هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! چای نعناع و دردشه! دردشه همان گفتگو ست، صمیمی و پایان ناپذیر. طنجه بودیم، گفت داستان ملاقات با آیت الله خامنه‌ای را برایت بگویم. حتما تازه است.

همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیت الله خامنه‌ای بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه‌ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: باید مساله‌ی سلاح حزب الله را به عنوان مساله‌ی اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.

وقتی وارد دفتر آیت الله خامنه‌ای شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی‌اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژ پشت نتردام را خوانده‌اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود!

سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. آیت الله خامنه‌ای گفت. در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لات‌های پاریس، قداره کشان، بانفوذها. اما همه می‌دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیت الله خامنه‌ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!

همه می‌دانستند که ازمیریلدا یک دشنه‌ی ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی‌کند. آقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی‌ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می‌کند. مگر تا خیابان‌های بیروت نیامدند. مگر مردم را نکشتند. ویران نکردند؟ سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلد است. دشمن را نومید می‌کند و امکان عمل را از او می‌گیرد.

گفتگوها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه‌ای در باره‌ی سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. می‌شد مطرح کرد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدمتی که اقای مهاجرانی با بیان زیبایش به رهبری دارند هیچ اصول گرایی انجام نداده است

    2
    1
    1. سلام،
      مومنی جان ! اصولگرایان وطنی ! هر کجای دنیا که باشند از یک سنخ هستند ! نباید زیاد به اختلافات ظاهری آنان بها داد ! چه حاج حسین کیهانی باشد -چه سجاد نیویورکی و چه عطا لندنی ! تا زمانی که مردم پراکنده اند – اینها با هم اختلاف پیدا میکنند ، دعوا میکنند ، به یکدیگر افترا میزنند و قس علیهذا – اما به محض تابیدن نوری در ضمیر مردم و بروز اتحادی فکری و عملی در مردم – خواهی دید که این دوستان در سراسر دنیا با هم متحد میشوند تا آن تابش نور را به هر ترفندی خاموش کنند ! ( تاریخ مشروطیت را بخوانید )

      1
      3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا