خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام حزب کارگزاران به سردار قاسم سلیمانی

کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران با ارسال پیامی خطاب به سردار قاسم سلیمانی پیروزی بر داعش و نابودی تشکیلات سیاسی این جریان انحرافی را تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر گرامی
سردار قاسم سلیمانی
پیروزی تاریخی جمهوری اسلامی ایران و متحدان منطقه ای آن بر دولت خود خوانده ی داعش را به جناب عالی و همه ی همرزمانتان تبریک و تهنیت میگوییم . این پیروزی جلوه ای از یک استراتژی ملی در همراهی و همدلی رهبری ، دولت ، ملت و نیروهای نظامی و سیاسی و مدنی ایران بوده است که در تاریخ جنگها و نبردهای این میهن به یادگار خواهد ماند . بدون شک نقش راهبردی مقام معظم رهبری و نیز حمایتهای ریاست محترم جمهوری در کنار فرماندهی خردمندانه جنابعالی و دیپلماسی فعال ایران در وزارت امور خارجه و زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این پیروزی ، نقش اساسی داشته است که خوشبختانه در پیام جنابعالی هم به این عوامل کلیدی اشاره شده است .
نبرد با داعش به عنوان گروهی افراطی که برداشتی انحرافی از اسلام دارد ، فراتر از یک نبرد ایدئولوژیک بود . در این نبرد استراتژیک دفاع از میهن ، دفاع از انسان و دفاع از اسلام به عنوان یک فرهنگ باز و پویا همزمان در جریان بود . جلوگیری از تلاش داعش برای هم مرز شدن با ایران و ایجاد محیط امن در حوزه تمدنی ایران ، مبارزه با دشمنان انسان و کسانی که به انسان کشی به نام مذهب می پردازند ، و دفاع از دین خدا که بازیچه ی باورهای ناصواب گروهی مدعی اسلامشناسی قرار گرفتند ، همه از دستاوردهای این دفاع مقدس شما بود که اکنون به ثمر رسیده است .

جناب عالی به خوبی واقفید و چند بار بر این نکته تاکید کرده اید که در دفاع از انسان و ایران واسلام تفاوتی میان اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد ، همچنان که میان دولت و سپاه ، میان دیپلماتها و سرداران در این مبارزه مقدس تفاوتی وجود نداشت و اگر این اتحاد ملی نبود ، هرگز این پیروزی شکل نمی گرفت . شما به خوبی به یاد دارید که همه شهروندان ایرانی که دل در گرو ایران داشتند از روحانی و روشنفکر ستایشگر شما در مبارزه با داعش بودند و با وجود برخی تفاوتهای سیاسی در بیرون مرزها یک پارچه مدافع سرداران و سربازانی بودند که برای ایران و انسان می جنگیدند . دفاع از حرم ، دفاع از انسان بود و دفاع از هیچ فرد یا شخص خاصی نبود که بدون شک چنان که شایسته ی یک مردم سالاری واقعی است ، سرنوشت مردم همه ی کشورهای منطقه به خصوص سوریه را باید صندوقهای رای ، بدون هر گونه دخالت خارجی ، تعیین کند . چرا که پیدایی داعش ها و نفوذ استعمار هر دو ، دو روی یک سکه به نام دیکتاتوری است . بدون شک نقش تاریخی استعمار غربی در مهندسی مرزهای خاورمیانه در صد سال قبل در توافق “ساکس – پیکو “و تداوم اشتباهات آنان در دفاع از دیکتاتورهایی مانند صدام حسین و دیگر رژیم های اقتدارگرای خاورمیانه و اشتباهات بزرگترشان برای دخالت در این منطقه ، ریشه ی اصلی بحران است . ناآگاهی و منفعت طلبی غربیان ، خاورمیانه را در سیکل معیوب” دیکتاتوری -آنارشیسم ” قرار داده که داعش فرزند ناخلف این دوگانه است .

اکنون که این توفیق تاریخی برای ایران و یاران ایران فراهم شده است میتوان امیدوار بود که جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی کامل میان نیروهای سیاسی و نظامی ، از تشکیل مردم سالاریهای پایدار در منطقه دفاع کند و ثابت کند که اگر امور خاورمیانه به مردم خاورمیانه سپرده شود ، جهان امن تر و آزادتر خواهد بود ، شما به عنوان” سردار ایران ” که از موضعی ملی ، انسانی و الهی زندگی خود را مصروف این آزادسازی ساخته اید ، میتوانید پرچمدار این استراتژی در ژئوپلتیک خاورمیانه باشید که راهی جز استقلال ، آزادی و مردم سالاری وجود ندارد . و این معنای واقعی آرمان صدور انقلاب است که نه به معنای تسخیر کشورها و بر هم زدن مرزها یا به دین خود در آوردن دیگران ، که به معنای همزیستی انسانها در پناه حاکمیت ارزشهاست . ارزشهایی که سبب میشود مرجعی عالی قدر چون آیت الله العظمی سیستانی در عراق یا سیاستمداری متدین مانند سید حسن نصر الله در لبنان بر اساس آن از پلورالیسم و کثرت گرایی سیاسی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان و احزاب حمایت کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از این راهبرد دفاع کند . شیعه به این معنا میتواند پرچمدار آزادی و صلح باشد . نقش محوری کشور ما در این پیروزی البته نباید سبب نادیده گرفتن زحمات ملتهای عراق و سوریه در این مبارزه تاریخی شود . عربها ، کردها ، ایرانی ها از مسلمان و مسیحی ، شیعه و سنی در برابر یک دشمن قرار داشتند و آن بنیادگرایی و افراط گرایی به نام دین بود . فارغ از رقابتهای سیاسی این پیروزی اسلام حقیقی ( معتدل و مصلح و معقول) بر اسلام انحرافی ( افراطی ، مهاجم و نابخردانه) است . این یک پیروزی فکری و معرفتی است که اکنون باید در دو جبهه ی سیاسی ؛ با تاسیس مردم سالاری های مستقل و کارآمد در منطقه و در جبهه ی فکری ؛ با نقد بنیادین بنیادگرایی و داعش آن را تثبیت کرد .

بر این اساس حفظ حضرتعالی در این جایگاه ملی ، تاریخی و فراجناحی برای همه ی نهادها ، ارگانها و احزاب سیاسی ایران یک فریضه عمومی است و با همین منطق ما کارگزاران سازندگی ایران ضرورت دیدیم که به عنوان یک حزب سیاسی اصلاح طلب و اعتدالگرا از موضع مستقل سیاسی و مدنی خود این پیروزی را به شما تبریک بگوییم و آرزو کنیم که این راهبرد ملی در همه سطوح سیاست داخلی و خارجی ایران تداوم یابد . ان شاله …

کمیته سیاسی
حزب کارگزاران سیاسی ایران
اول آذرماه ۱۳۹۶

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا