خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نصب مجسمه 5پیشکسوت سریال «هزار دستان» در شهرک غزالی

مهر نوشت: مجسمه پنج بازیگر پیشکسوت سریال «هزار دستان» که اکنون در حال ساخت است برای نصب در شهرک غزالی آماده می‌شود.

شهرک سینمایی غزالی که توسط علی حاتمی ساخته شد پایه گذاری اش با سریال «هزار دستان» بود و حالا در یک پروژه، مجسمه هایی از پنج تن از پیشکسوت های این سریال ساخته شده است که تا چند وقت دیگر به اتمام خواهد رسید.

این مجسمه‌ها شامل پرتره هایی از جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان و زنده یاد داوود رشیدی خواهد بود که در ستون هایی در شهرک نصب خواهد شد.

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت که در سریال «هزار داستان» نیز حضور داشت در سخنان کوتاهی درباره حاتمی و شهرک سینمایی گفت: «خدا رحمت کند علی حاتمی را که پایه گذار این شهرک بود و زحمت زیادی کشید و بسیار هم ایستادگی کرد تا شهرک باقی بماند.»

او درباره ساخت مجسمه اش بیان کرد: «خانم ستاره ادیبی با من تماس گرفت و درباره این پروژه توضیح داد که می خواهد مجسمه هایی از من و چند نفر از هم دوره ای های من بسازد.»

این هنرمند سینما و تلویزیون ایران با اشاره به همکاری خود با علی حاتمی در سریال «هزار دستان» عنوان کرد: «سال ۵۸ بود که علی حاتمی مرا برای کار در سریال «هزار دستان» دعوت و حتی درباره شخصیت ها با من مشورت می کرد. این سریال در ابتدا قرار بود «جاده ابریشم» نام داشته باشد اما چون قبلا از این اسم استفاده شده بود «هزار دستان» نامگذاری شد.»

مشایخی درباره اینکه این روزها چقدر تلویزیون را دنبال می کند، اظهار کرد: «دروغ نمی توانم بگویم من تلویزیون نمی بینم و به جایش کتاب می خوانم. در تلویزیون سریال های بزرگی ساخته شده است و کارگردانان و نویسنده های خوبی داشتیم که اکنون از حضور آنها بهره گرفته نمی شود. متن فیلمنامه ها اکنون ضعیف است و رغبتی برای حضور در این فیلمنامه ها وجود ندارد.»

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران درباره بازیگرانی که در پروژه های مختلف حضور دارند، گفت: «ما ۲ انجمن بازیگران خانه سینما و همچنین انجمن بازیگران سینما و تلویزیون را داریم که بازیگرانی از سنین و توانمندی های مختلف در آن حضور دارند ولی از این بازیگران استفاده نمی شود و از جای دیگری بازیگر می آورند.»

ستاره ادیبی هنرمند مجسمه ساز نیز درباره پروژه ای که بر عهده دارد توضیح داد: «از طرف کمال فیض آبادی مدیرعامل شهرک غزالی به من پیشنهاد شد که مجسمه پنج تن از مشاهیر سریال «هزار داستان» را بسازم. بنابراین پنج مجسمه پرتره از جمشید مشایخی، علی نصیریان، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و محمدعلی کشاورز ساخته شد.»

او درباره نحوه کار خود نیز یادآور شد: «مدل سازی مجسمه ها گل بوده است و مجسمه ها به صورت فایبرگلاس نصب می شود.»

ادیبی در پایان عنوان کرد: «حدود ۱۰ ماه ساخت این مجسمه ها طول کشید که نهایتا تا ۱۵ روز دیگر آماده می شود و در شهرک رونمایی خواهد شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا