خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصمیم دستیار سابق ترامپ برای همکاری با بازرس پرونده روسیه

نشریه نیویورک تایمز بامداد جمعه گزارش داد؛ «مایکل فلین» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تصمیم به همکاری با «رابرت مولر» بازرس مخصوص پرونده ارتباط احتمالی با دولت روسیه گرفته است؛ موضوعی که می‌تواند برخی ابعاد پنهان این پرونده را روشن ساخته و سرنخ‌های جدیدی به دست دهد.

به گزارش ایرنا، وکیلان فلین به تیم حقوقی کاخ سفید اعلام کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند جزئیات پرونده را به دولت اطلاع دهند؛ موضوعی که نشان دهنده توافق احتمالی برای رفع یا کاهش اتهام او در قبال ارائه اطلاعات ارزشمند است.

فلین یکی از مهم‌ترین چهره‌هایی است که نامش در پرونده ارتباط نزدیکان ترامپ با دولت روسیه مطرح شده است.

وی تنها سه هفته پس از روی کار آمدن دولت، به علت افشای ارتباطش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه، ناچار به استعفا شده بود.

مولر رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با این پرونده را بر عهده دارد.

تحقیقات او تاکنون منجر به بازداشت سه تن از دستیاران سابق ترامپ از جمله «پاول مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی او شده است.

مانافورت به همراه یک عضو ارشد دیگر ستاد انتخابات ترامپ به 12 مورد از جمله «پولشویی» و «اقدام به توطئه» متهم شده است؛ گرچه خود این اتهام‌ها را رد می‌کند.

رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند. هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح منجر شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا