خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات متفاوت یک امام جمعه درباره معترضان: فرزندان ایران هستند

حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه تهران با اشاره به اعتراضات اخیر در اصفهان و چند شهر دیگر گفت: مطالباتی که وجود دارد از سوی فرزندان این کشور است که از نظام خواسته‌ای دارند. حل مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا به تنهایی کار دولت نیست؛ امروز جنگ اقتصاد و کم آبی جریان دارد و همه سرنوشت مشترک داریم، لذا صاحبان نظر و نخبگان فکر خود را ارائه کنند و بدانند که با پذیرش کامل مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز(18 آذر) پایتخت که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، به موضوع «تقوا» در تعالیم دینی اشاره کرد و اظهار داشت: تقوی، اول ناظر به مبارزه با دشمن درونی و سپس ناظر به مبارزه با دشمن بیرونی است.

وی افزود: بر اساس قرآن کریم، تا جایی که استعداد و توان داریم،‌ باید دست برتر در مقابل دشمنان داشته باشیم. آمریکا، اسرائیل و منافقین در خباثت و رذالتشان ما را حساس کردند و به همین خاطر، کشور ما برای مقابله با آنها به صنایع نظامی در حد محیرالعقولی دست یافت که امروز مقتدرترین کشور در منطقه است و در جهان نیز موقعیتی دارد که هیچ کشوری جرأت حمله به خودش نمی‌دهد.

امام جمعه موقت تهران، همچنین با اشاره به خطر دشمن درونی و نفسانی گفت: آیا ما برای مبارزه با نفس اماره و خطرات درونی مثل دنیاطلبی،‌ ریاست‌طلبی و دیگر گناهان، حساب ویژه باز کرده‌ایم؟ تاکید قرآن کریم است که برای مقابله با خطرات درونی هم که قیامت ما را در معرض خطر قرار می‌دهد، خود را تجهیز کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز با اشاره به نعمت‌های خداوند و لزوم قدرشناسی از آنها اظهار داشت: امروز در دنیا پاک‌تر و مردمی‌تر از نظام جمهوری اسلامی که در رأس آن رهبری حکیم قرار دارد، نداریم.

وی با اشاره به دغدغه‌مند بودن قوای سه گانه گفت: در مقابل، مسئولان ما هم مردمی دارند که در تاریخ مثل آنها وجود نداشته، لذا ادارات و مسئولان ما در سازمان‌های دولتی مراقبت باشند که نکند مردم را تحقیر کنند.

وی ادامه داد: نکند جلوی میز قاضی فردی احساس شخصیت نکند و یا در اداره آب و برق و شهرداری‌ها وقتی کسی می‌رود، دائم نگران باشد که به او اهانت می‌شود و یا حرفش را نمی‌شوند.

  • مسئولان به توزیع عادلانه پرستار در مناطق مختلف توجه کنند

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با تبریک روز میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاری از دیدگاه روایات و سیره ائمه و نیز گفته‌های امام(ره) و بزرگان ما جایگاه عظیمی دارد.

وی افزود: امام می‌فرمودند؛ شغل پرستاری در ردیف برترین عبادت‌ها و بر فراز عبادت‌های درجه اول است؛ مرحوم علامه طباطبایی(ره) نیز که شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری و علامه جوادی آملی از تربیت‌شدگان او هستند، می‌گفت حاضرم 70 سال عبادتم را با یک شب پرستاری در راه خدا معامله کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکلات حقوق و مزایای پرستاران گفت: یکی از آثار بیماری کرونا این بود که جامعه پزشکی و پرستاری در جبهه سلامت شهدای بسیاری را تقدیم کردند و امروز نیز مسئولان به توزیع عادلانه پرستار در مناطق مختلف و نیز بهبود سرانه تخت‌های بیمارستانی توجه کنند.

  • آمریکا در سه جبهه منفعل شده است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای و با بیان اینکه مذاکره هم به خارجی‌ها پیام دارد و هم به داخلی‌ها، اظهار داشت: پیام مذاکره این است که دولت مردمی و ولایی به دنبال تعامل حکیمانه و باعزت با همه دنیاست، اما این مذاکره با گذشته تفاوت دارد که نقد دادند و نسیه گرفتند و صبوری کردند و نتیجه برد ـ باخت بود.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: امروز تیم مذاکره‌کننده ما محکم و با مطالعه هستند و بسته‌هایی برای رفع همه تحریم‌های ظالمانه دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در دوره‌های مختلف و در زمان ترامپ و قبل از او در سه جبهه علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه کرد، افزود: این سه جبهه شامل وزارت خزانه‌داری آمریکا که مرتب تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده را آماده می‌کند، وزارت خارجه آمریکا که با مسافرت‌های مختلف دولت‌ها و شرکت‌ها را از معامله با ما مرعوب می‌کنند و نیز سازمان سیا است که از ابتدای انقلاب تاکنون در صدد ایجاد نارضایتی در کشور بوده است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: در مقابل، تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب و برنامه‌های دقیق اجرا‌شده و بصیرت و استقامت مردم باعث شده است که آنها به اعتراف خودشان در هر سه جبهه منفعل شوند و از این پس نیز هرگز به اهداف شومشان نخواهند رسید.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه در 8 ماه گذشته واردات ما 38 درصد افزایش و صادراتمان 42 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: در این مدت فروش نفت ما نیز رو به توسعه بوده و علیرغم همه فشارها نفتمان را می‌فروشیم.

وی با اشاره به اعتراضات مردم در موضوع کمبود آب، لزوم اتحاد مردم و مسئولان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مطالباتی که وجود دارد از سوی فرزندان این کشور است که از نظام خواسته‌ای دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حل مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا به تنهایی کار دولت نیست تصریح کرد: امروز جنگ اقتصاد و کم آبی جریان دارد و همه سرنوشت مشترک داریم، لذا صاحبان نظر و نخبگان فکر خود را ارائه کنند و بدانند که با پذیرش کامل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوابی، رویای صادقه ای، تشرفی، چیزی در کلام شان نبود چرا!!؟ ایشان باید میگفت معترضان، شیطان را خواب دیده اند و شیطان ایشان را از راه بدر کرده و به کف خیابان ها کشانده!! معترضان فرزند ایران هستند چیه دیگه!!؟؟؟

    1
    2
  2. خوبه که قبول دارید مسئولانی که در دولت هستند توان برطرف کردن مشکلات را ندارند. شما از نخبگان میخواهید نظر دهند. چرا مسولان بی کفایت کنار نمی روند تا نخبگان وارد میدان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا