خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار: امروز حقوق زنان ایران بیشتر از عربستان است

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، در مقایسه‌ی وضعیت حقوق شهروندی زنان دو کشور ایران و عربستان با توجه به تبلیغات درباره‌ی تغییر وضعیت در عربستان گفت: امروز حقوق شهروندی زنان ایرانی بیشتر از زنان در عربستان است.

دکتر ابتکار در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: وجدان جهان درباره‌ی بهبود شرایط زنان بیدار شده و امروزه رقابتی برای بهبود شاخص‌های وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جهان شکل گرفته است. کشور ما در سال‌های بعد از انقلاب با توجه به نگاهی که امام داشتند در این زمینه گام‌های زیادی برداشته شده است.

ابتکار افزود: یکی از شاخص‌های رده بندی در این حوزه تعداد نمایندگان مجلس است؛ در حالی که تعداد نمایندگان زن مجلس در ایران کم است. مورد بعدی  تعداد وزرای زن و مقامات عالی است.

معصومه ابتکار درباره‌ ‌‌ی میزان حضور زنان در مقامات بالای کشور گفت: در حال حاضر سه معاون زن رییس جمهور داریم. در همین دو ماه اخیر چندین معاون وزیر زن منصوب شده است. وزارت ورش و جوانان در حال حاضر 2 معاون زن و وزارت بهداشت یک معاون زن دارد. ما داریم پله پله و بنیادین به سمت جلو حرکت می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ادامه داد: اگر نگاه منصفانه‌ی جهانی داشته باشیم زنان ایران در سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه‌ی مدنی از بسیاری کشورها جلوتر هستند مانند بهداشت، فرهنگ و محیط زیست.

معصومه ابتکار در پایان گفت: در محیط زیست زنان ایرانی پیش گام بودند. بیشترین تحولات در حوزه‌ی مدنی را زنان ایرانی انجام داده‌اند. هدف گذاری‌هایی برای حضور زنان در مقامات بالا توسط دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است. در شهری مانند سیستان و بلوچستان دو فرماندار، زن هست. معاون استاندار زن  و پنج بخشدار زن داریم.  تحولات بنیادین در این زمینه‌ها صورت گرفته و باید اینها را بینیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا