خرید تور تابستان ایران بوم گردی

غیبت عراق و سوریه در بزنگاه حمایت از فوتبال ایران

عراق و سوریه دو کشوری که در این سال‌ها همواره مورد حمایت فوتبال ایران بودند، به دلایلی در رای‌گیری کمیته مسابقات AFC مبنی بر درخواست عربستان و امارات برای بازی نکردن در ایران و قطر غیبت داشتند. با این حال این درخواست با مخالفت این کمیته همراه شد تا هیات رییسه AFC پاسخ نهایی را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، بعد از گذشت دو سال از مناقشه فوتبالی ایران و عربستان که منجر به برگزاری با رودرروی نمایندگان دو طرف در کشور ثالث شده بود، کمیته مسابقات AFC با درخواست جدید سعودی‌ها و اماراتی‌ها علیه ایران و قطر مخالفت کرد.

چند هفته قبل و با بدتر شدن رابطه عربستان و امارات با قطر، این دو کشور درخواست جدید خود برای به میدان نرفتن در ایران و قطر را ارائه کردند که بعد از دلایل متعددی مانند کاهش تعداد هواداران در منطقه غرب آسیا به نسبت شرق آسیا و عدم تمایل اسپانسرها به سرمایه گذاری در این منطقه که توسط مهدی تاج برای اعضای کمیته مسابقات تشریح شد، اعضا کمیته مسابقات برای تعیین تکلیف این مهم وارد رایزنی شدند.

بعد از رایزنی اعضای کمیته برگزاری مسابقات که در غیبت نمایندگان ایران، قطر، عربستان و امارات که در این پرونده ذی نفع بودند، رای گیری انجام شد.

کمیته مسابقات AFC متشکل از نمایندگان ۱۷ کشور آسیاسی (قطر، چین، کره شمالی، استرالیا، ایران، عراق، ژاپن، کره جنوبی، کویت، مالزی، پاکستان، عربستان، سوریه، امارات، ازبکستان و ویتنام) است که ریاست آن را نماینده کشور قطر بر عهده دارد.

بر اساس اطلاع خبرنگار ایسنا، در هنگام شروع رای‌گیری در کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، با خروج نمایندگان کشورهای ذی نفع از جلسه و غیبت نماینده سوریه، نماینده عراق هم در آستانه رای گیری سالن را ترک کرده است.

غیبت نمایندگان عراق و سوریه در حالی بود که این دو کشور همواره رابطه بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال داشتند و حداقل روی رای آن ها حساب می شد.

در نهایت بعد از انجام رای گیری، اعضا با درخواست عربستان و امارات مخالفت می‌کنند تا این پرونده برای تایید نهایی به هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود.

در صورت موافقت هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان فوتبال ایران در فصل آینده تمام بازی‌های خانگی خود را در ایران برگزار خواهند کرد.

هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا مشتکل از ۲۴ نفر است که ریاست آن بر عهده رییس AFC یعنی شیخ سلمان بحرینی است. علی کفاشیان به عنوان نایب رییس AFC یکی از اعضای هیات رییسه است.

۲۲ نفر دیگر از کشورهای هند، قطر، سنگاپور، چین، مالزی (دو نفر) ، ژاپن، فیلیپین، کره جنوبی، بنگلادش، پاکستان، استرالیا، فلسطین، کره شمالی، امارات، عربستان، مالدیو، ازبکستان، لبنان، افغانستان، ویتنام و هنگ کنگ هستند.

با توجه به نفوذ فراوان سعودی‌ها در تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم‌چنین تداوم مناقشه سیاسی ایران و عربستان باید منتظر ماند و دید که هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا با رای کمیته برگزاری مسابقات چه خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا