خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توقف تجهیز تسلیحاتی «یگان‌های مدافع خلق کرد» توسط آمریکا

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید آمریکا تجهیز تسلیحاتی «یگان‌های مدافع خلق کرد» را متوقف می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته گفت که دولت آمریکا به آنکارا اطلاع داده است که از این پس به شبه‌نظامیان کرد سوریه که با داعش می‌جنگند سلاح تحویل نخواهد داد.

«دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، این تصمیم را که به گفته مقام‌های ترکیه «بسیار سازنده» است اعلام کرد.

چاووش‌اوغلو در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت: «ترامپ گفت که دستور مشخصی صادر کرده است و از این پس هیچ اسلحه ای در اختیار نیروهای کرد(‌وابسته به یگان‌های مدافع خلق) قرار نخواهد گرفت.»

«یگان‌های مدافع خلق» شبه‌نظامیان کرد سوریه هستند که در مبارزه با عناصر تروریستی داعش موثرترین همکاری را با آمریکا داشته‌اند.

وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه آنکارا از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا استقبال می‌کند، افزود که ترکیه خواستار اجرای آن در عمل است.

تاکنون دولت آمریکا در مورد سخنان وزیر خارجه ترکیه درباره مضمون گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری دو کشور موضع‌گیری نکرده است.

در ماه‌های اخیر، یگان های‌ مدافع خلق مناطق گسترده ای از خاک سوریه از جمله شهر الرقه، مرکز خلافت خودخوانده داعش در شمال این کشور را باز پس گرفتند.

اما حکومت ترکیه یگان‌های مدافع خلق و شاخه سیاسی آن را «تروریستی» می‌داند که با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) ارتباط دارند.

چاووش اوغلو روز جمعه دوباره تکرار کرد که از نظر حکومت ترکیه، یگان های مدافع خلق یک «تهدید» تلقی می‌شود که هدفش تقسیم خاک سوریه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا