خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سکاندار معاونت سیاسی وزارت کشور کیست

سرانجام پس از حدود هشت ماه انتظار و گمانه زنی ها، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، «محمد حسین مقیمی» رابه سمت معاونت سیاسی منصوب کرد تا سکان هدایت این معاونت مهم و حساس وزارت کشور را برعهده گیرد.
به گزارش ایرنا، مقیمی پیش از این، استاندار استان مرکزی بود که از میان گزینه های مختلف برای تصدی معاونت سیاسی وزارت کشور برگزیده شد.
او بر مسند معاونتی در وزارت کشور تکیه می زند که در دوره ها و دولت های گذشته، چهره های مختلفی با گرایش های سیاسی متفاوتی را به خود دیده است.
انتصاب مقیمی پس از آن صورت می گیرد که وزیر کشور 22 دی ماه در جمع معاونان سیاسی و امنیتی استانداری های مختلف کشور از کلید خوردن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات مجلس خبرگان در وزارت کشور خبر داد.
وزارت کشور به ویژه معاونت سیاسی، سال آینده، سال پرکار و حساسی را پیش رو خواهند داشت که باید دید معاون جدید سیاسی که به سخت کوشی و پشتکار بسیار مشهور است، چگونه این روند را هدایت خواهد کرد.
محمد حسین مقیمی متولد بهمن 1329 در خانواده ای مذهبی در خمین است که پدرش از کسبه خیر و بنام خمین بود. او پس از گذراندن دوران کودکی و نوجوانی در دانشگاه شیراز در رشته مهندسی مکانیک به تحصیل پرداخت.
از همان سالهای دانشجویی با رشد آرمانخواهی مردم ایران و به دنبال تحول خواهی، با مردم کشورش همراه شد تا به دوران استبداد پهلوی پایان دهد که البته فعالیت های انقلابی وی منجر به زندانی شدن او در دوران انقلاب به بهانه تقلید از حضرت امام (ره) شد.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فعالیت های خود را در عرصه سازندگی و تلاش برای توسعه کشور دنبال کرد.
مقیمی، نمایندگی مردم خمین در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی واستانداری استان های خوزستان و کرمانشاه، معاونت عمرانی وزارت کشور، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را در کارنامه خود دارد.
در کارنامه فعالیت های اجرایی و سیاسی مقیمی، سرپرستی شهرداری تهران، مشاور وزیر کشور و معاونت وزیرمعادن و فلزات، قائم مقام معاون اجرایی ریاست جمهوری و ریاست ستاد بازسازی ونوسازی مناطق جنگ زده کشور نیز به چشم می خورد .
ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد ایران، شهرداری خمین، ریاست هیات مدیره لوله سازی خوزستان، ریاست هیات مدیره پتروشیمی رازی، ریاست هیات مدیره نورد اهواز، مشاورعالی رییس هیأت عامل سازمان گسترش، ریاست هیات مدیره شرکت سیمان تهران، ریاست هیات مدیره فولاد اسفراین، نایب رییس هیات مدیره لوله سازی اسفراین و ریاست هیات مدیره موسسه بنیاد برکت ایران و رییس هیأت مدیره سلامت برکت از دیگر فعالیت های اجرایی مقیمی به شمار می رود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا