خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتگو با هکر سایت فدراسیون جهانی وزنه‌‌برداری

چند روز پیش که بهداد سلیمی به دلیل ناداوری از گردونه مسابقات وزنه‌بردای المپیک ٢٠١۶ ریو حذف شد و کارشناسی‌ها نیز بیانگر حذف ناعادلانه این وزنه‌بردار توسط عضو عراقی هیئت ژوری و همسرش بود، موجی از احساسات اعتراضی ایرانی‌ها در فضای مجازی راه افتاد و در نمونه‌هایی در اینستاگرام کاربران در زیر آخرین پست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تا به امروز بیش از یک میلیون کامنت با هشتگ #behdadsalimi قرار دادند تا بتوانند اعتراض خود را به گوش مسئولان این فدراسیون برسانند. در این بین اما فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از اعتراض‌های جوانان متخصص در حوزه IT ایران در امان نماند و کمتر از چند ساعت بعد از حذف بهداد سلیمی، سایت این فدراسیون به آدرس Iwf.net هک شد.

حامد سرادار در روزنامه ی محلی شهرآرا نوشت: خبر هک‌شدن این سایت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و عصبانیت ایرانی‌ها از این ناداوری به‌طور کامل به همه اعلام شد. در این سایت که از سوی کاربری با نام مجازی Master_of_pain٢٠١۶ مورد هک‌شدن شده بود، عکس‌هایی از بهداد سلیمی قرار گفته بود و بر روی آن نوشته‌ای به انگلیسی بود، به معنی «بهداد! سرت را بالا بگیر. خداوند سخت‌ترین نبردهایش را به قوی‌ترین سربازش محول می‌کند».

در انتها نیز اطلاعات تماسی حاوی یک پروفایل تلگرام دیده شد که ظاهراً اطلاعات تماس هکر بود؛ ما نیز پیرو انگیزه این هکر با وی تماس گرفتیم و در ادامه صحبت‌های وی در مورد این اقدام را خواهید خواند.

هر قانونی برای هکرها قابل اجرا نیست

در ابتدا که با این هکر جوان ارتباط گرفتیم از ما خواست تا در روز بعد به سوال‌هایمان پاسخ دهد چراکه در لحظه بیش از هزاران پیام از سوی مخاطبان برای وی در تلگرام ارسال می‌شد و به قول خودش تلگرامش در حال انفجار بود. اما در روز بعد که گویا از تاب و تب پیام‌های ارسالی به وی کاسته شده بود، با ما به‌صورت کاملا محتاطانه هم‌کلام شد و خود را جوانی ٢۴ساله معرفی کرد که به نمایندگی از تیمی ۴نفره که وب‌سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را هک کرده‌اند، سخن می‌گوید.

وی در پاسخ به این سوال که انگیزه آن‌ها از این اقدام چه بوده، عنوان کرد: می‌خواستیم حرف دل مردم را به گوش همه دنیا برسانیم و این‌کار همچنین در جهت رسالت ظلم‌ستیزی تیم هکری ما بود.اما در مورد پیامی که در سایت قرار داده و باتوجه به شباهت این پیام به پیامی که الکساندر کارلین، قهرمان کشتی جهان برای حمید سوریان بعد از حذف وی از المپیک ارسال کرده بود، پرسیدیم و وی با تایید کپی‌برداری از این پیام گفت: به‌دلیل متن زیبای این پیام، تصمیم به استفاده از آن در خطاب به بهداد سلیمی گرفتیم.

از او در مورد اینکه آیا این شیوه از اعتراض را اخلاقی می‌داند یا خیر، سوال کردیم که در جواب بیان کرد: این شیوه را اخلاقی می‌دانم اما قانونی نه! و البته هر قانونی هم برای هکرها قابل احترام و اجرا نیست، تفاوت اصلی ما با بقیه مردم همین است. گاهی به‌خاطر هدف مجبوریم روی یک‌سری قوانین پا بگذاریم.

ضعف امنیتی، کار دست فدراسیون وزنه‌برداری داد

وی با بیان این نکته که تاکنون از سوی مسئولان ایرانی یا مسئولان وب‌سایت مربوطه، با وی در جهت برگرداندن سایت به حالت اولیه تماسی گرفته نشده است، عنوان کرد: به‌دلیل وجود مشکلات امنیتی در این سایت و با چندین ساعت کلنجاررفتن با آن، از ضعف امنیتی آن برای هک‌کردن استفاده کردیم که ۶ساعتی سایت به همان حالت باقی ماند.

این هکر جوان با آگاهی از بازخوردهای رسانه‌ای در سطح جهان در مورد این اقدام گفت: ما پیام‌ها و بازخوردهای بسیاری(نزدیک به ١٠هزار پیام) از مردم دریافت کردیم که کاملا مثبت بود و در این بین نیز تعداد زیادی سفارش کار برای هک کردن اکانت‌های تلگرام و اینستاگرام بابت مسائل شخصی‌شان دریافت کردیم که هیچ‌یک از آن‌ها را قبول نکردیم.

ما همیشه در صحنه‌ایم

وی در پاسخ به این سوال که اگر مشابه این اتفاق برای دیگر رشته‌ها رخ بدهد، شما باز هم چنین اقدامی را انجام می‌دهید، عنوان کرد: نه‌تنها در مورد ورزش بلکه در زمینه‌های دیگری که حق ایران ضایع شود، این کار را انجام خواهیم داد و قبلا نیز مشابه این کار را در خارج انجام داده‌ایم. در انتها Master_of_pain در مورد چرایی انتخاب این اسم برای معرفی خود گفت: بیشتر به‌خاطر جذابیت و گیرایی اسم آن را انتخاب کردیم. برای معروف شدن در دنیای سایبری باید اسم خاص داشته باشیم. منظور درد جامعه، مردم هستش.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا