خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در فراخوان شرکت نکردم ولی لایق اجرا در مولوی هستم»

«فتح‌الله نیازی» کارگردان نمایش «هاری» که اثرش بدون شرکت در فراخوان در تالار مولوی اجرا گرفته است گفت: من در فراخوان این دوره شرکت نکردم اما من برگزیده تئاتر دانشگاهی هستم و حقم بوده در مولوی اجرا کنم. حتی دو اجرا هم از مولوی طلب دارم.

فتح‌الله نیازی در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره نحوه پذیرفته شدن اثرش برای اجرا در تالار مولوی گفت: من در سه دوره تئاتر دانشگاهی یعنی سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم تعداد زیادی جایزه گرفتم. ولی هیچ‌وقت در مولوی به من اجرا ندادند. از دوره پانزدهم به بعد گفتند قرار است تالار بازسازی شود و بعد از بازسازی به شما اجرا می‌دهیم.

وی افزود: کار ما همین‌طور ماند تا بالاخره مولوی دوباره افتتاح شد. شب افتتاح من آنجا بودم. آقای حریری هم به‌عنوان سرپرست تالار حضور داشتند. من گفتم حالا که دیگر بهانه‌ای ندارید من باید اجرا کنم. گفتند قرار است فراخوان بگذاریم. گفتم من برگزیده هستیم و نباید در فراخوان شرکت کنم. گفتند که خیر باید در فراخوان شرکت کنید. من پذیرفتم و در فراخوان سال 94 شرکت کردم. متن تایید شد. من فیلم کار «همیشه همه‌چیز یک‌جور نیست» که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی سیزدهم بود را دادم. بعد از دیدن فیلم به من گفتند آقای «مهرداد رایانی» گفته که این کار در اولویت اجرا نیست.

نیازی خاطرنشان کرد: پارسال اسفندماه آقای حریری با من تماس گرفت و گفت آقای نیازی شما حاضرید به همراه یک گروه دیگر در سالن اجرا بروید؟ گفتم یعنی طوری که دکورتان جمع شود و… من این را هم قبول نکردم.

او ضمن تایید اینکه خودش در فراخوان شرکت نکرده است و از او خواسته شده که کارش را بفرستد تصریح کرد: تا امسال که با من تماس گرفتند و گفتند فراخوان دادیم بیایید و شرکت کنید. آن موقع هنوز فراخوان منتشرنشده بود. من فیلم یک کار دیگرم «هاری» که در جشنواره پانزدهم جایزه آورده بود را ارسال کردم. حدود دو هفته پیش به من گفتند که کار شما تاییدشده. همین کار در جشنواره تئاتر شهر هم چند جایزه گرفت.

این کارگردان با گلایه از وضعیت موجود در تالار مولوی گفت: بالاخره بعد از 8 سال از این سه اثر من یکی اجرا گرفت که اصلاً زمان و شرایط اجرا مشخص نیست.  فقط یک ایمیل به من داده‌اند که 15 آذر برای جلسه هماهنگی بیایید. همین حالا هم این‌ها دو اجرا به من بدهکارند.

 

فراخوان رانتی «تالار مولوی»

 

 

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا