خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مستند چهار ساعته‌ای که جایگاه «مایکل جکسون» را به خطر انداخت

پخش مستند چهار ساعته‌ی جنجالی درباره «مایکل جکسون»، جایگاه سلطان موسیقی پاپ و درآمدهای چند میلیون دلاری بنیاد این خواننده معروف را به شکل بی‌سابقه‌ای به مخاطره انداخته است.

به گزارش ایسنا، مستند چهار ساعته «ترک ناکجاآباد» که روایتی از رسوایی‌های اخلاقی «مایکل جکسون» اسطوره موسیقی پاپ است، امسال با جنجال‌های فراوان در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد و با تشویق ایستاده مخاطبان بهت‌زده همراه بود، گرچه بسیاری از طرفداران «مایکل جکسون» با تجمع در اطراف سالن نمایش فیلم نسبت به آن اعتراض کردند و بنیاد «مایکل جکسون» نیز این فیلم را ترور شخصیتی و نه یک اثر مستند توصیف کرد.

داستان مستند درباره دو نفر به نام‌های «وید رابسون» و «جیمز سیفچاک» و بازگوی رابطه آنها با «مایکل جکسون» است. «رابسون» که حالا ۳۶ ساله است در این مستند اذعان می‌کند که بین ۷ تا ۱۴ سالگی مورد آزار و اذیت از سوی «مایکل جکسون» قرار می‌گرفته است و «سیفچاک» نیز که در دوران کودکی و در یکی از تبلیغات پپسی کنار «جکسون» حضور یافته بود نیز ادعا می‌کند که در سن ۱۰ سالگی مورد سو استفاده جنسی «جکسون» قرار گرفته است. هر دوی این افراد جزئیاتی دردناک از تجارب خود در این مستند مطرح می‌کنند.

بنیاد «مایکل جکسون» با انتقاد از «رابسون» و «سیفچاک» و دروغگو خواندن آنها، انگیزه این دو نفر از مطرح کردن این مسائل را بهره‌برداری مالی توصیف کرده و یک شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری نیز از شبکه «HBO» آمریکا طرح کرده‌اند که این مستند را طی دو قسمت به روی آنتن برده است.

«جکسون» پیش از مرگش، در سال ۱۹۹۳ از اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان و در سال ۲۰۰۵ از اتهام سو استفاده جنسی تبرئه شده بود و خانواده او قویاً هرگونه اتهام علیه این خواننده را رد می‌کنند.

بنیاد «مایکل جکسون» درآمدزایی بسیار بالایی دارد و تخمین زده می‌شود سالانه تنها ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار از محل فروش آلبوم‌های موسیقی کسب درآمد می‌کند و از زمان مرگ وی در سال ۲۰۰۹ تاکنون درآمد هنگفت دو میلیارد دلاری را به جیب زده است.

اما علی‌رغم انکارهای خانواده و طرفداران «جکسون»، تبلیغات منفی حاصل از نمایش مستند «ترک ناکجاآباد» به تدریج در حال ایجاد تأثیر منفی بر روی افکار عمومی است. به عنوان مثال برخی از ایستگاه‌های رادیویی در کانادا پخش موسیقی‌های «مایکل جکسون» را به دلیل درخواست مخاطبان خود قطع کرده‌اند.

«جیمز بروکس» تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن‌های معروف «سیمپسون‌ها» نیز اعلام کرده مستند «ترک ناکجاآباد» شواهدی از رفتار شیطانی این خواننده را نشان داده و تنها گزینه ما این است که اپیزودی از این انیمیشن «سیمپسون‌ها» که با قطعه موسیقی از «جکسون» همراه است از جریان پخش خارج کنیم.

قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری بنیاد «مایکل جکسون» با کمپانی سونی موزیک برای پخش آثار «جکسون» به مدت ۷ سال نیز تحت تأثیر حواشی اخیر قرار گرفته است و بخش از آن به حالت تعلیق درآمده است.

شبکه «ان بی سی» آمریکا نیز خبر داده است کمپانی تولید کالاهای لوکس «لوئی ویتون» فرانسه لباس‌هایی را که با الهام از «مایکل جکسون» طراحی کرده از مجموعه لباس‌های مردانه خود خارج می‌کند.

بر اساس اعلام «سی‌ان‌ان» مسئولان حمل و نقل شهر لندن نیز خبر داده‌اند با توجه به شکایات بنیادهای خیریه مدافع حقوق کودکان در برابر آزار و اذیت جنسی، ناگزیرند تبلیغات (#MJINNOCENT) “جکسون_بیگناه_ ” را از روی اتوبوس‌های شهری حذف کنند.

این تبلیغ افراد را به سوی وب‌سایت پروژه “مایکل جکسون بی‌گناه است” هدایت می‌کند که در تلاش برای اثبات بی‌گناهی این اسطوره موسیقی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا