خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حق نداریم محکومی که تحمل کیفر ندارد را زندان کنیم

سخنگوی حزب «اعتماد ملی» درباره‌ی گشایش‌هایی که در وضعیت «حجت‌الاسلام مهدی کروبی» ایجاد شده است گفت: امیدواریم  به مساله‌ی حصر پایان دهند و جهشی در این گشایش‌ها ایجاد شود. وی همچنین درباره‌ی بازداشت «صدیقه وسمقی» گفت حق نداریم محکومی که تحمل کیفر ندارد را زندان کنیم؛ با هیچ‌کدام از شئونات اسلامی ما سازگار نیست که یک فعال در حوزه‌ی اندیشه و فقه را به دلیل ابراز بیان در زندان قرار دهیم.

«اسماعیل گرامی‌مقدم» درباره‌ی گشایش‌های ایجاد شده برای شیخ مهدی کروبی گفت: ما از این گشایش‌های ایجاد شده خرسندیم و امیدوار شدیم که  رفته رفته، حاکمیت به طولانی شدن و به درازا کشیدن حصر پایان دهد، چراکه تا همین الان هم بیشتر از آن‌که فایده‌ای برای نظام داشته باشد به نظر ما  هزینه بوده است؛ چرا که وقتی سازمان‌ها و نهادها می‌خواهند حقوق بشر را بهانه کنند، همین بحث حصر را مطرح می‌کنند. امیدواریم با این گشایش‌های قطره‌ای که به وجود آمده است شاهد جهشی در این گشایش‌ها باشیم و به مساله‌ی حصر پایان دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: در کنار این، ما باید گشایش‌های دیگری را هم شاهد باشیم؛ در حالی‌که امروزه کشور ما مواجه است با مشکلات دیپلماسی خارجی و خدشه  وارد کردن به برجام و بهانه‌های حقوق بشری که مطرح می‌کنند، باید از فشارهای سیاسی بر فعالان سیاسی  کاسته شود؛ همچنین باید از فشارهای سیاسی بر رسانه‌ها و مطبوعات هم کاسته شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره‌‌ی دستگیری صدیقه وسمقی گفت: همین الان ما شاهد این هستیم که خانم دکتر صدیقه وسمقی، که یک زن مسلمان، که از اول انقلاب همراه امام و انقلابیون بوده است و یکی از خانم‌ها و بانوان برجسته‌ی ما در حوزه‌ی فرهنگی هستند، از روشنفکران دینی ما هستند، با  وضعیتی که دارد، با کم بینایی شدیدی که دچارش است، در زندان به سر می‌برد.

او در آخر گفت: ما بر اساس ماده‌ی 502 قانون مجازات اسلامی، حق نداریم محکومی که مبتلا هست و می‌تواند از ماده‌ی 502 استفاده کند و تحمل کیفر را ندارد را در زندان قرار دهیم. این با آموزه‌های دینی ما و حقوق بشر اسلامی و بین‌المللی مغایرت دارد. با هیچ‌کدام از شئونات اسلامی ما سازگار نیست که یک فعال در حوزه‌ی اندیشه و فقه را به دلیل ابراز بیان در زندان قرار دهیم و این‌گونه به رسانه‌های خارجی و دیگران بهانه دهیم که ما را به‌لحاظ حقوق بشر محکوم کنند. من به عنوان یک فعال سیاسی خواهان این هستم که هرچه زودتر به این دست از زندان کردن‎‌ها و محبوس کردن‌ها پایان دهد که بیشتر از آن‌که فایده باشد، هزینه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا