خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رییس فدراسیون کشتی به «باید ببازی»

اتفاقات اخير در کشتی و شكست عجيب عليرضا كريمي از حريف روسي براي روبرو نشدن با حريف رژيم صهيونيستي حرف و حديث‌هاي بسياري را در فضاي ورزشي و مجازي به وجود آورد. در اين ميان تنها فدراسيون كشتي مبادرت به انتشار بيانيه‌اي كرد و وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك با سكوت از كنار اين مساله گذشتند.

به گزارش اعتماد، با رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي درباره حاشيه‌هاي اخير براي عليرضا كريمي گفت‌وگو كرديم تا از مواضع رييس فدراسيون كشتي در اين خصوص باخبر شويم.

مردم ايران در صفحات مجازي با هشتگ «بايد ببازي» شروع به حمايت از عليرضا كريمي آزادكار مظلوم كشورمان كرده اند؟

در اين بين نه تنها عليرضا، بلكه تيم ملي كشتي ايران نيز مظلوم واقع شده است، چرا كه اگر كريمي كه شانس اصلي براي قهرماني بود به مدال طلا يا حتي به مدال برنز مي‌رسيد، حالا تيم ايران به جاي جايگاه هشتم در جايگاه سوم دنيا قرار مي‌گرفت.

به هر حال اين موضوع باعث ناراحتي مردم ايران شده و آن پست تاثيرگذار كريمي در صفحه اينستاگرامش با متن «آخرين سنگر سكوته/ حق ما هم هيچ‌وقت گرفتني نيست. » بارها و بارها ديده شده و دست به دست دارد مي‌چرخد و همه بابت مظلوميت اين قهرمان غمگين‌ هستند.

به هر حال براي يك قهرمان از دست دادن نتيجه يعني از دست دادن هر آنچه داشته است و اين آسان نيست. حال اين كشتي‌گير مظلوم واقع شده و هيچ توجهي به اين ندارد كه فلان سازمان دعوتش كرده و با يك سكه از او تقدير خواهد كرد. او هر آنچه داشته را از دست رفته مي‌بيند و آن آهنگ را با متن آخرين سنگر سكوته به عنوان پست اينستاگرام خود منتشر مي‌كند و مردم هم براي حمايت از قهرمان خود شروع به بازنشر آن پست كرده و با پيام‌هاي خود، از او كه مظلوم واقع شده است حمايت مي‌كنند.

اسراييل در كل تاريخ كشتي در تمام رده‌هاي سني خود تنها چهار مدال كسب كرده كه دو مدال به سال‌هاي دور باز مي‌گردد و دو مدال ديگر هم كه در اين چند سال به دست آورده به دليل مبارزه نكردن همين عليرضا كريمي بوده است.

به نظر مي‌رسد مردم فلسطين هم از اينگونه ايثارها اطلاعي ندارند. در واقع دستگاه‌هاي مسوول نمي‌توانند در انعكاس اين فداكاري‌ها به خوبي عمل كنند.

راهكار شما براي حل اين موضوع چيست؟

امروز مهم‌ترين مشكل اين است كه غير از خود ورزشكاران اسراييلي، كسي در دنيا متوجه نمي‌شود كه چرا ورزشكاران ايراني در برابر نمايندگان اسراييل مبارزه نمي‌كنند و در نتيجه نه در ابعاد بين‌المللي برد لازم را دارد و نه در داخل تاثير‌گذاري گذشته را. براي همين به نظر مي‌رسد اگر تصميم به ادامه اين سياست است، بايد به روز شود و راهكار ديگري براي اين موضوع انديشيد. امروز دنيا نمي‌گويد كه كريمي در اعتراض به رژيم اسراييل و حمايت از فلسطين مبارزه نكرده است، چون به هيچ‌وجه امكان انتشار در فضاي مسابقات را ندارد. بلكه چيزي را كه ديده‌اند بازگو مي‌كنند و مي‌گويند كشتي گير روسيه عجب كاري كرد كه كشتي باخته را در يك دقيقه نهايي با ٦ فيتيله پيچ به نفع خود تمام كرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا