خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرز ایران و اقلیم کردستان هنوز بسته است

رییس گذرگاه مرزی «پرویزخان»، یکی از مرزهای غربی ایران با اقلیم کردستان، که پس از انجام رفراندوم پرماجرای اقلیم و آشوب‌های پس از آن، از طرف ایران بسته شده است درباره‌‌ی تبعات بسته شدن این گذرگاه مرزی گفت: یک‌سری مشکلات برای کردستان عراق پیش آمد اما مطمین باشید که در آینده مرز باز می‌شود و آمد و رفت با ایران از سر گرفته می‌شود.

«علی توفیق»، رییس مرز پرویزخان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: این مدتی که مرز بسته شده است، یک‌سری مشکلات برای کردستان عراق پیش آمد. حجم مراودات کالا از مرز پرویزخان بالا بود، در حال حاضر ما امیدواریم که مرز پرویزخان باز شود و ارتباط خوبی با ایران داشته باشد.

او درباره‌ی تاثیرداعش در مبادلات تجاری گفت: آمد و رفت کالاهای اقتصادی در زمان داعش و قبل از داعش متفاوت بود؛ قبل از داعش ما هرسال 4 میلیارد دلار بحث مراودات اقتصادی داشتیم با ایران و بعد از داعش که جنگ شروع شد، این مبادلات به 2 میلیارد رسید. حضور داعش در منطقه باعث شد که ما افت اقتصادی داشته باشیم.

توفیق درباره‌ آینده‌ی روابط اقتصادی ایران و اقلیم با توجه به بسته بودن مرزها، گفت: با توجه به اینکه حریم کردستان بخشی از حکومت عراق است، قطعا این مرز تا آخر بسته نمی‌ماند و مطمین باشید که در آینده مرز باز می‌شود و آمد و رفت با ایران از سر گرفته می‌شود. به هرحال ما زیر نظر حکومت عراق هستیم و امیدواریم این روابط اقتصادی هرچه زودتر برقرار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا