خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گالری‌ها برای هنردوستان چه تدارک دیده‌اند؟

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش ایسنا، مجسمه‌های تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی این روزها در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

گالری ساربان

مایشگاه «رز و زنگار» شامل نقاشی‌های رنگ روغن رضا نصرتی در گالری «ساربان» افتتاح شده است.

رز و زنگار» شامل ۱۷ اثر نصرتی است که در آنها رد پای گلها، درختان و مارها را با رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، نقره و در جاهایی با رنگهای شره کرده و فرم‌های برجسته می‌توان دنبال کرد.

هنرمند در این مجموعه با محوریت «طبیعت انتزاعی شده» به خلق اثر پرداخته است.

گالری ساربان تا سیزدهم آذرماه میزبان نمایشگاه نقاش «رز و زنگار» در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ است.

گالری نقش‌جهان

نمایشگاه نقاشی طیبه ایمانی در گالری «نقش جهان» افتتاح می‌شود.

ایمانی در این نمایشگاه که «اسرین» نام دارد، کارهای خود را که در سبک میکس مدیا و نگارگری شده، در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند. مراسم افتتاحیه نمایشگاه اسرین که در سبک میکس مدیا نگارگری شده است، روز جمعه ۱۰ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۵ آذر دایر خواهد بود و علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فرصت دارند از آن بازدید کنند. نگارخانه شنبه تعطیل است.

گالری ایوان

قاشی‌های قاسم محمدی با نام «مزرعه رنگین‌کمان» به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدی در استیتمنت این نمایشگاه آورده است:

«اکنون به ژرفای درون/ علفی بی اندازه بلند قامت روان می شوم/ آن جا آدمی هم چون ملخی کوچک ظاهر می شود/ اما ، آن جا ملخان غول آسایند/ و از پرتگاه های بلند / و از نوک مناره های سبز گیاهان/ ما را به خود می‌خوانند/ این ها خاطرات انسانی از نوع دیگر است.»

نمایشگاه «مزرعه رنگین کمان» ۱۰ تا ۲۴ آذر ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است.علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری فردا

۳۵ اثر از پریسا رحمانی در نمایشگاه «خلوت روشن» روی دیوار می‌رود. این هنرمند در این نمایشگاه به خلق آثاری پرداخته که فضای خیالی‌اش همسو با طبیعت بکر و دیده‌های اوست.

نمایشگاه «خلوت روشن»   از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.   گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

موسسه‌ فرهنگی هنری صبا

آثار منتخب یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران به روی دیوار رفته است و نمایش این آثار تا ۲۳ آذر در موسسه فرهنگی هنری صبا ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا