خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازدید وزیر صمت از خودرو ایگل کرمان موتور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در غرفه شرکت کرمان موتور در نمایشگاه اتواکسپو تهران از خودرو جدید ایگل در دو نسخه بنزینی و برقی بازدید به عمل آورد.

خودرو ایگل، توجه عباس علی آبادی در غرفه کرمان موتور را به خود جلب کرد و وزیر صمت پس از بررسی کامل خودروها و برنامه های این شرکت، در جریان کم و کیف روند برقی سازی محصولات این شرکت خودروسازی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در غرفه شرکت کرمان موتور، جایگاه ویژه خودروهای برقی و پلاگین هیبرید طراحی و اجرا شده است و در این بخش، دو خودرو تاکسی برقی  و کی ام سی JS6 پلاگین-هیبرید به نمایش درآمده است.

کرمان موتور را می توان تنها خودروسازی بخش خصوصی کشور دانست که صاحب یک پلت فرم اختصاصی است و بر روی این پلت فرم، یک خودرو کاملا برقی به نام کی ام سی ایگل برقی(EV) تولید و به نمایش درآورده است.

این گزارش می افزاید: روز گذشته و در حاشیه اتواکسپو تهران نیز، تفاهم نامه توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی با حضور وزیر صمت و مدیران عامل شرکت های خودروسازی به امضاء رسید. و سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور یکی از حاضران در مراسم امضای این تفاهم نامه بود.

شرکت کرمان موتور، اولین شرکت خودروسازی کشور است که خودروهای برقی را برای سیستم حمل و نقل عمومی به شرکت تاکسیرانی استان تهران واگذار کرده و پیش قراول تولید خودروهای برقی حمل و نقل عمومی محسوب می شود.

کرمان موتور از دو سال قبل فعالیت در حوزه برقی سازی خودرو را آغاز کرده است و امروز به عنوان یک شرکت پیش رو در مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت و همکاری در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور حاضر می شود.

بنا بر این گزارش، تفاهم نامه مشارکت و همکاری در توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی کشور، با توجه به اهمیت کاهش آلودگی هوا و لزوم توسعه حمل و نقل برقی در کشور و با توجه به تجارب و توانمندی های شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا(مِکو) در زمینه توسعه زیرساخت شارژ وسایل نقلیه برقی و خودروسازان در حوزه وسایل حمل و نقل، در پاسخ به الزامات پیش روی صنعت خودروسازی از جمله روندهای نوین در این صنعت و حفاظت از محیط زیست، برای ایجاد و توسعه شبکه سرویس دهی مشتریان شارژ خودرو برقی و خدمات مربوطه آن به امضای مدیران عامل شرکت های خودروسازی رسیده است.

موضوع تفاهم نامه مذکور نیز ایجاد زمینه مشارکت و همکاری در انجام مطالعات جامع، نصب، راه اندازی و بهره برداری ایستگاه های شارژ و گسترش شبکه خدمات رسانی بر خط و حضوری مشتریان شارژ خودرو برقی اعلام شده است.

مدت زمان تفاهم نامه نیز از زمان نفوذ به مدت پنج سال شمسی تعیین شده که با توافق طرفین قابل تمدید است.

در این مراسم وزیر صمت پس از امضای تفاهم نامه در گفت وگوی کوتاهی با مدیران عامل شرکت های خودروسازی، با  تشکر از آنها، ‌درخواست کرد تا با جدیت بیشتری نسبت به توسعه شبکه شارژ خودرو های برقی کشور تلاش کنند.

دکتر علی آبادی تصریح کرد: باید سیستم حمل و نقل کشور به سمت برقی شدن حرکت کند و برای توسعه روز افزون کشور، راهی جز این نیست.

خاطر نشان می شود قراردادهای همکاری که در چارچوب تفاهم نامه مذکور با همکاری و تعامل با وزارتخانه های نیرو، کشور و سایر نهادهای مسوول امضا می شود، دارای اعتبار مستقل از این تفاهم نامه خواهد بود و پایان این تفاهم نامه مخل اعتبار سایر قراردادهای طرفین نخواهد شد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا