خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مستندات خلیج فارس را به دست جهانیان برسانیم

دکتر مسعود پزشکیان، نماینده ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی معتقد است جشنواره خلیج فارس باید بتواند مستندات محکم ما درباره عنوان و مالکیت خلیج فارس را به دست جهانیان برساند.

به گزارش انصاف نیوز (رسانه ی کمپین انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان) وی در مورد تاثیر این جشنواره در صیانت از نام خلیج فارس گفت: به نظر من این جشنواره در داخل ایران می تواند کمک کند اما برای خارج از کشور باید راه و روش‌های خارجی را پیدا کرد. در حال حاضر داخل کشور مشکلی با این موضوع نداریم و کسی نسبت به خلیج فارس موضعی ندارد اما با کارهایی که در خارج انجام می‌دهند، لابی‌هایی که خود عرب ها دارند، کارهایی که در اتحادیه عرب انجام می دهند و پول‌هایی که خرج می‌کنند در مسیر پیش بردن اهداف و خواسته‌های آنهاست.

پزشکیان افزود: نهایتا بر اساس کارهایی که آنها انجام می‌دهند باید ما هم یک سری سیاست‌هایی داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم اقدام کنیم. اگر بخواهیم نام خلیج فارس در دنیا مطرح شود، باید از آن لابی‌های سیاسی دنیا و مجامع بین المللی مسئله را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته با توجه به این نکته که این دوره از جشنواره بین المللی است و تعدادی از کشورهای خارجی  ولو اندک در این جشنواره شرکت کرده اند، به همان اندازه می‌توان گفت که تاثیرگذار است و هر چه تعداد شرکت کنندگان خارجی بیشتر شود این تاثیرگذاری نیز بیشتر و بهتر می شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: به اعتقاد من باید تاریخچه و مستندات درباره خلیج فارس در اختیار مراکزی در جهان قرار گیرد که اطلاعات کمی در این‌باره دارند و همچنین باید این مستندات را در اختیار آنهایی که به دنیال جعل نام خلیج فارس هستند نیز قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر آثاری درباره خلیج فارس پدید می‌آید باید ارزشمند و با سطح کیفی مناسب و استانداردهای بالا باشد تا ماندگاری خوبی داشته باشد. همچنین هزینه‌هایی که در این راه صرف می‌شود و سیاست‌هایی که در به نتیجه رساندن آن هزینه‌ها اتخاذ می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا