خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا رسانه های اردبیل شجاعت انتشار افشاگری ها را نداشتند؟

به گزارش انصاف نیوز، «توحید مهدوی علی بابالو» در سایت محلی مطلع خبر در اردبیل نوشت: «ثبت نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها به پایان رسید تا افرادی که خود را برای خدمت به مردم در شورای شهر آماده می کنند، رسما وارد کارزار انتخاباتی شوند.

انتخابات شورای شهر اردبیل در دوره پنجم تحت تاثیر معادله لاینحلی بنام «استیضاح ناکام شهرداری» قرار گرفته است و هنوز برخی از ابهامات این استیضاح برای مردم شهر روشن نشده است، استیضاحی که در آن انگشت کم کاری به سمت شهردار فعلی اردبیل دراز شد و شهردار تا به امروز نتوانسته است پاسخ قابل قبولی به افکار عمومی در مورد این مسائل ارائه دهد.

اواخر شهریور ماه و قبل از رای شورای حل اختلاف استان، علی هدایتی سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در نشست خبری دست به افشاگری هایی زد که متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق رسانه های جمعی استان اردبیل، جرات و شجاعت لازم را برای انتشارش نداشتند.

صاحبان این رسانه ها در دو راهی، «انتشار افشاگری های سخنگوی شورای شهر» و «دریافت آگهی از شهرداری» ماندند اما گزینه دوم را انتخاب کردند تا عملا در رسالت «اطلاع رسانی و شفاف سازی» نمره مردودی بگیرند؛ نمره ای که سبب شد مردم این استان به رسانه های مکتوب، دیجیتال، شنیداری و دیداری استان بی اعتماد شوند چرا که این رسانه ها حتی از عمل به حداقل ترین رسالت های خود نیز عاجز بودند و این تنها یکی از مشت های نمونه خروار برای عدم تاثیرگذاری رسانه های جمعی استان است.

افشاگری های هدایتی در آن نشست خبری از معدود افشاگری هایی در سال های اخیر بود که او در برابر خبرنگاران با نشان دادن اسناد و برای پاسخگویی به مردم انجام می داد؛ غافل از اینکه اکثریت کسانی که در برابر او نشسته اند؛ تنها لباس خبرنگاری پوشیده اند زیرا آنها حتی نتوانستند منافع مردم را در نظر گرفته و مطالب سخنگوی شورا را منتشر کنند.

این دست افشاگری ها در یک و نیم دهه اخیر بی سابقه بودند و مردم اردبیل تنها در زمان برخی از انتخابات سخنان افشاگرانه می شنیدند که آن سخنان هم صراحت افشاگری های سخنگوی شورای شهر را نداشتند.

هدایتی در آن برهه به مواردی از قبیل « حذف ۱۴ میلیارد تومان از ردیف بودجه شهرداری، مجبور کردن سرمایه گذار برای خرید دوچرخه های یک میلیونی به قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، حذف ۱٫۵ میلیارد از بودجه پل داروپخش، کارمندی که از دو بخش شهرداری حقوق می گرفته است، عدم پرداخت بیمه کارگران توسط شهرداری، حذف بودجه احداث فرهنگسرا در مناطق ۱ و ۳، آسفالت اطراف زمین بدون سکونت، پرداخت پول به خبرنگارنماها» و مواردی از این دست اشاره کرد که در کمتر رسانه ای انعکاس پیدا کرد.

تقویم ایام به سمت ۲۹ اردیبهشت روز برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در حال ورق خوردن است و احتمال دارد برخی از مسائل پشت پرده در زمینه استیضاح شهردار فعلی اردبیل توسط اعضای فعلی در بین مردم گفته شود؛ آن وقت دیگر آگهی ها و رپورتاژهای شهرداری به رسانه ها هم جلودار انتشار این قبیل ناگفته ها یا گفته های انعکاس نیافته؛ نخواهد بود.

حال باید منتظر ماند تا ببینیم کسی از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل چنین شجاعتی را دارد و می تواند بی پرده با مردم سخن بگوید یا آنها هم «حقیقت» را پیش پای «مصلحت» قربانی می کنند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا