خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت‌ نام خودرو 2 میلیارد دلار نقدینگی جمع کرد؛ احتمال تمدید طرح وجود دارد

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: ثبت نام خودرو معادل ریالی بالغ از 2 میلیارد دلار را از چرخه نقدینگی خارج کرد و امید می‌رود تاثیر جمع‌آوری این میرزان نقدینگی، خود را در کاهش نرخ تورم در ماه‌های آتی نشان دهد.

به گزارش انصاف نیوز، تا پیش از ظهر روز شنبه، 27 اسفند ماه 1401، تعداد مشارکت‌کنندگان در طرح بزرگ فروش خودروهای داخلی از 320 هزار نفر گذشت. به این معنا، 32 هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم نزد بانک‌های تجاری منتخب مسدود شده است.

پیش‌تر اعلام شده بود 120 هزار نفر نیز در طرح ثبت نام خودرو های خارجی شرکت کرده‌اند.

شرط ثبت نام در طرح فروش خودروهای داخلی، مسدود کردن حداقل 100 میلیون تومان و شرط ثبت نام در طرح فروش خودروهای خارجی، مسدود کردن 500 میلیون تومان در حساب‌های وکالتی بود.

به این ترتیب مردم 92 هزار میلیارد تومان از وجوه در اختیار خود را نزد بانک‌ها مسدود کرده‌اند.

سخن‌گوی وزارت صمت با اشاره به استقبال مردم، از احتمال تمدید فرصت ثبت نام خودرو در سامانه فروش خبر داد. امید قالیباف به خبرنگار انصاف نیوز گفت مسئولان وزارتخانه در حال بررسی موضوع هستند و احتمال تمدید طرح وجود دارد.

بر پایه نرخ دلار در بازار آزاد، تا ظهر شنبه ارزش دلاری مشارکت مردم در طرح فروش خودروهای داخلی و خارجی از 1 میلیارد و 900 میلیون دلار فراتر رفته است و با توجه به احتمال تمدید طرح، رقم مذکور از 2 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

خروج 2 میلیارد دلار از چرخه نقدینگی، امیدها برای کاهش نرخ تورم در سال آینده را تقویت کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا