خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای چه میمون و بز وارد می‌کنیم؟

باتوجه به افزایش واردات انواع حیوانات زنده از قبیل میمون و بز، رئیس سازمان دامپزشکی اهداف واردات این حیوانات را مطرح و اعلام کرد: واردات انواع حیوان زنده با هر هدفی فقط با مجوز سازمان دامپزشکی امکان‌پذیر است و آنچه به صورت رسمی وارد شده، مجوز این سازمان را دارد.

علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرگونه حیوان زنده‌ای بخواهد از مرزهای کشور به صورت رسمی وارد شود، باید از سازمان دامپزشکی مجوز داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان ورود ندارد.

وی افزود: واردات انواع حیوان زنده غالبا با اهداف تحقیقاتی مانند میمون صورت می‌گیرد یا آنکه بهبود و اصلاح ژنتیکی مدنظر است که می‌توان به واردات بز اشاره کرد که در این صورت هر آنچه در آمار گمرک ثبت شده است، دقیقا با مجوز سازمان دامپزشکی وارد شده و همه مراحل قرنطینه‌ای و بهداشتی را برای اخذ مجوز گذرانده است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: اگر دام زنده مانند بز غیر از اهداف تحقیقاتی و اصلاح ژنتیکی قرار باشد به کشور وارد شود، فقط از دو طریق امکان‌پذیر است که می‌توان به واردات دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان(اینچه‌برون) اشاره کرد؛ چرا که به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که دام‌های وارداتی فقط در این استان مورد استفاده قرار گیرند و از آنجا خارج نشوند.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت ماهه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار تن انواع حیوان زنده از قبیل میمون و بز به ارزش بالغ بر ۳۱.۵ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد شده که از نظر وزنی ۱.۶۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۰.۶۸ رشد را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا